1

Kan jag ändra till brytarlöst till insprtningsmotor?

2

Vilken motor och typ av insprutning?

3

Hej en ge 2 l ,k jettronik de en 77 :a originalmotor o insprut.

4 Senaste redigerad av ako483474 (2020-07-11 06:54:42)

Jag är dålig på olika VW-motorer och deras beteckningar. Men eftersom K-Jetronic är ett insprutningssystem som inte jobbar ihop med tändningen så som ett modernare system gör med lambdasond m.m. så tycker jag att du borde kunna ha ett sådant här: http://www.123ignition.se/pdf/123SWITCH4.pdf
Det finns flera varianter att välja på av tändsystemet 123 Ignition till olika VW-modeller. Även Porsche.
Jag vet inte allt om detta, men vad jag kan förstå, så bör du kunna ha ett brytarlöst system. Googla på 123 Ignition.

5

Ok tack för informationen.
Mvh Mats rock on !

6

Ett tillägg: Jag skrev att K-Jet inte jobbar ihop med tändningen. Jag menar då naturligtvis i grundutförandet. Det fanns ju några år och det utvecklades ju som allt annat. På slutet hade det säkert både katalysator och lambdareglering. Och då måste ju tändningen samarbeta med systemet.
Men läs här vad en erkänt kunnig skriver om K-Jet i grundutförandet: http://www.stahlmotor.se/Teknik/Bransle/K-jetronic.pdf

7

Blir fundersam. Är du säker på att det är K-jetronic?  Jag är ingen bussexpert heller, men har aldrig sett detta sprut i buss. Jag skulle gissa att du har L-jetronic, som är efterföljaren till D-jetronic.
Men hur som helst, ingen av dessa heller hanterar tändningen. 123-ignition är gudagott. Men kolla på din fördelare om det sitter någon givare på den.

8

Ja du har rä och L jetronik är det.
Tackar.