1

Hejhej,

Jag söker Färgen Swamp Green L442 som var original på yttre delen av fälgarna på -60 Jade Green bubbla.
Har kollat Glasurit.com men finns inte där och hittart ingenting om var man kan få tag i ett färgprov.
Är det någon som har en originalfälg som man kan få färgtesta?

//Johan

2

Ovanligt är ett bra ord för den färgen.
Man skriker likadant i usa om det.

Har själv en jade 60 och letar.
Finns en bild på färgprov men eftersom både datorer och telefoner är olika så ger det ingen bra bild.
Säg gärna till om du hittar.

3

varför inte kontakta din lokala lackerare och be honom blanda upp en skvätt och provspruta.'

Jag har handlat av Tipro, dock säljer de min 0,5L.

"ljushuvud"

4

Mr 56 skrev:

varför inte kontakta din lokala lackerare och be honom blanda upp en skvätt och provspruta.'

Vet inte vad man ska be de blanda då jag inte är helt hundra på hur den gröna ser ut, har sett ett inscannat färgprov på thesamba tror jag men som yogi säger ovan så ger inte det något bra resultat genom telefon eller dator.
L442 säger dem ju inte så mycket eftersom färgen inte verkar vara så enkel att söka upp  ICQ/bn

5

Många fälgfärger och inredningsfärger är svåra att hitta.

Jag ska måla en del till min inredning till min turkosa bubbla. Hydrate green hmmm.
Får nog skicka något handtag eller liknande till dom för att få till den färgen.

6

Det är stora variationer mellan olika färgtillverkare och deras möjliogheter att få fram blandningsuppgifter. Senast lyckades jag med PPG försäljningsstället. Ibland är det någon annan som har lösningen enligt färgkoden.

7

johanwendel29 skrev:
Mr 56 skrev:

Vet inte vad man ska be de blanda då jag inte är helt hundra på hur den gröna ser ut, har sett ett inscannat färgprov på thesamba tror jag men som yogi säger ovan så ger inte det något bra resultat genom telefon eller dator.
L442 säger dem ju inte så mycket eftersom färgen inte verkar vara så enkel att söka upp  ICQ/bn

Har du kollat med Tipro.se?
Dom har tagit fram tre olika VW färger åt mig med bara Lxxx nr.

"ljushuvud"

8

Hittade den här tråden.
https://www.myperfectcolor.com/paint/33 … urila-l442

"ljushuvud"

9

Bra. Tack.  ICQ/ay
Fanns en på samba som sålde färger från en färgkarta.
Lite större kartor.
Ska se om jag hittar den igen.

10

Mr 56 skrev:
johanwendel29 skrev:
Mr 56 skrev:

Har du kollat med Tipro.se?
Dom har tagit fram tre olika VW färger åt mig med bara Lxxx nr.

Får kolla med dem om de kan ta fram ett test  ICQ/bs