Försöker få liv i en T4 1,7 motor (insprutning) som ställdes undan 1988. Fått igång tändningen och motorn startade med startspray direkt i insuget. Bytt bensinpump /filter. Bra tryck från pumpen, men sen är det stopp i regulatorn ( 022906035). Kopplade bort den och fick bränsletryck in i spridarna ( bosch 0280150009) i tre av dem. Men trots att spridarna tre spridarna fungerade så vill den inte starta. Vad kan jag ha missat? Vilka andra parametrar kan påverka? Har lagt spridare och regulatorn i diesel och se om det kan få funktion.
Har någon en spridare och regulator som funkar och kan avvara, är jag intresserad.
Förstår inte riktigt förklaringen. Från bränsletryckregulatorn går bränslet till returen. Kommer det bränsle ur returen?
I "botten" på fördelaren finns det ett par brytarapetsar som styr insprutarna. Insprutarna fungerar med 3 volt och jordas av styrenheten nör insprutning skall ske.
Tack Kjell,
Du har rätt och nu har jag lagt om bränsleflödet och regulatorn sist innan retur till tanken. Bra sprut men ändå startar inte startar motorn. .Kollat gnistan på samtliga tändstift och den hostar utan att starta. Mätte upp MPS:en och ser att den har fel värden. Tror du att det kan påverka så att den inte startar?