När "den lokala stödgruppen för volkswagenberoende" ändå var i norrland på det mycket trevliga brc, passade vi på att ha en timmes terapisamtal hos en lokal skrotentusiast
![]()
tierp ligger inte i norrland! 
Allt norr om Stockholm är väl Norrland 
och allt söder om jönköping är danmark! 
Ni har rätt båda två
-den blå pickuppen som även är tillsalu på blocket har en underbar patina men är verkligen helt upprostad. Är man beviljad mycket garagetid och älskar att laga rost är den absolut värd att rädda, den är hyffsat komplett. Säljaren är mkt trevlig och kan rekomenderas.
JAg skulle säga DKW blad, men jag är inte någon expert på Audi...
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
983 2011-08-29 10:37:30 Senaste redigerad av Franke (2011-08-29 10:59:53)
Belsebug: Det är en 50-tals DKW 3=6, det ska sitta en 3 cylindrig vattenkyld 2 taktsmotor i denna som är mer eller mindre en saab motor.
Fanns både som coupe, HT och cab, jag har sjäv haft en 55 och en 58. Den tidigare hade "knäckt" framruta och självmordsdörrar, min gamla på bilden nedan.
Riktigt fräna och framförallt billiga bilar om man jämför med likvärdiga VW:s.
En annan bra grej med dessa bilar är att dom har ram så för den som vill modda hjulupphängningar, byta motor m.m så är det en klar fördel.
Ångrar lite att jag sålde denna men det fanns helt enkelt inte tid över ,varken då eller nu
okej. tack för snabba svar.. 
När "den lokala stödgruppen för volkswagenberoende" ändå var i norrland på det mycket trevliga brc, passade vi på att ha en timmes terapisamtal hos en lokal skrotentusiast
![]()
De ser ut som att de fanns ett och annat och titta på där...

Mr Hemlig var ute och bevakade bussen idag...
Angående DKW måste jag få nörda mig och berätta att självmordsdörrarna försvann 1958, och att IFA var en östtysk kopia som ryssarna kom över. Typ 
Var och kollade på ett objekt idag.
Lite polering av lacken sen är den redo för SBP.

Samma bil som Mats W kikade på förut? Brezeln är ju iaf gångbar 
Har mr Ferm hostat fram var den stod nu då?
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f2d9607f1b71f3203453b0363248d1c7.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Mr Hemlig var ute och bevakade bussen idag...
![]()
Angående DKW måste jag få nörda mig och berätta att självmordsdörrarna försvann 1958, och att IFA var en östtysk kopia som ryssarna kom över. Typ
Vill ha...
late,
in love,
and a little drunk..
Första inlägget för mig på detta forum blir på den Soltakssplit jag känt till i snart 10 år... Kusinen hade en kompis som hade sommarställe på en ö i Bråviken där denna står. Enligt chassieplåten en 52:a men den har ischiasluckor så den kanhända har tillverkats 51? Nåväl, karossen är att betrakta som sopslut. Men visst är det charmigt med VWrak?
Fyndet i risbusken
Resterna av en soltaks Folka
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Jag säger ju det, åk till Nyköping om ni ska fynda VW's!
Original soltakssplit är vi väl kanske inte allt för bortskämda med nu för tiden. Coolt att ha som prydnad om man inte typ råkar ha en bil att transplantera grejerna till 
Splittar med luckor o gamla instrumenteringen mm tillverkades fram till o med sep -52.
Har mr Ferm hostat fram var den stod nu då?
Jag och Mats W var ju dit för evigheter sedan. Han har ju varit dit med spaden minst en gång.
förmodligen någon älg jägar manick
typ slunga?
Typ kombinerad älgjagarkatapult som har integrerad lingrävare, skidlyft och släpvagn med låsningsfria bromsar på en och samma gång?
En gammal grävmaskin som man släpade bakom traktor och kopplade på krafturtaget.
1,000 2011-09-05 19:21:17

Räddade en väldigt dålig sidoläm till dubbelhyttsplit idag. Fast haken var ok och fullt rörlig