Äventyret fortsätter.
Efter att ha väntat många veckor på att Top'nTrim skulle få hem en Bouclématta som var restad så gav jag till slut upp och letade alternativ. Fann en matta som visserligen inte alls håller samma kvalité men passar in och gör jobbet. Så det fick bli den i saknad av mattan jag egentligen ville montera in. Man kan ju alltid byta matta när man känner för det och jag kommer nog göra det så småningom.
Dags att isolera mot underliggande fukt. Så jag tar mallarna från den gamla isoleringen och klipper ny absorbering.

Eftersom jag svävat ut innan så gör jag det nu med. Köpte en -65 gummimatta till "torpedväggen" men tyckte att den såg så ynklig ut. Letade runt i gömmorna eftersom jag tyckte mig komma ihåg att jag har ett helgummi till ovalen någonstans. Efter en massa letande i kartonger i källaren så fann jag ovalens originalmattor.
Gummipartiet ser ut att passa fint och resten av mattan kan jag ju använda att måtta av. Lite ordentlig rengöring så blir den nog som ny

Jag tycker att det blev rätt hyffsat med ovalgummit faktiskt.

Här syr jag kantband på en hjulhusmatta.

Efter en massa mätande och klippande så har äntligen värmekanalsmattorna fått rätt stuk.

Kantar även dessa.

Bakpartiet bakom ryggstödet färdigt!

Jag var på gång att beställa aluminiumringar till utblåsen i värmekanalen men såklart var de slut när jag skulle ha dem så jag fick hitta på en egen lösning.
Ser lite fjuttigt ut.
Såja, blev ju bättre med lite ränder, även om de inte är perfekt sydda så är det bättre än inget alls. Ytan är 7cm x 4,5 cm.

Så efter lite klippande och att ha sytt kantband så kommer mattorna på plats en och en i sänder. Limmar väggarna med 3M High Strength 90.

Och tunnelmattan ska ju ha lite hål för växel och handbromsspak.

Här passas den in. Kommer inte att limma fast den utan använda mattejp så att man lätt kan få bort den när jag ändrar mig och installerar gummimattor.

När man ändå håller på så varför inte sy en snygg kant runt växelspaken.

Men det blir nog för blaffigt vid handbromsgummit så jag lämnar det därhän.

Jag tänkte ha gummimattor på golvet för det är trots allt en cab, och det har hänt mer än en gång med mina andra cabbar att taket varit nere när det kommit en dusch från himlen. Men när jag upptäckte att jag köpt alldeles för mycket mattmaterial så blev det till att klippa mattor på golvet också. En gummimatta kan man alltid lägga in, när som helst. 

Det tar sig. Dags för nya utsvävningar!

Så det blir till att hitta på en nödlösning tills dess att jag har funnit nya fönsterhissar eller axlar. Som det är nu så går det inte att montera fjädern på baksidan av panelen om jag väljer att använda de äldre vevarna. Inte heller går det att montear plastbrickan och veven samtidigt.

Dörrpanelerna måste då också bytas, såklart.