1

Skall ju finnas både original och eftermonterade vad behövs vilka delar är annorlunda.
Någon kan kanske tänkas ha ett kit både info och delar uppskattas.

Hela Världen är en sammansvärjning mot DIG!
När du har tid att ha roligt har du inte råd, när du har råd har du inte tid så när fxx'n skall du kunna ha det roligt....

2 Senaste redigerad av vwmagnus (2020-05-27 19:00:02)

Du behöver . Pump, behållare, slangar, styrväxel och axeln som sitter mellan vinkelväxeln och styrväxeln. Även remhjul på vevaxeln behöver bytas.
Servospindlar gör att utväxlingen ändras så man inte behöver ratta så många varv för fullt rattutslag men är inte ett måste. Annan ratt kanske är att föredra!  ICQ/ay

Finns elservo-kit som monteras på rattstången finns oxå som alternativ. Du kan ju googla lite på det  ICQ/bs

3 Senaste redigerad av camperbonde (2020-05-28 18:12:41)

Tack för det subarun har ju pump och behällare etc.
Så jag behöver bara styrväxel och axel samt rör/slangar fram till växeln?
Standard spindlar betyder standard styrlänkar till styrservot?

När du har tid att ha roligt har du inte råd, när du har råd har du inte tid så när fxx'n skall du kunna ha det roligt....

4

Stämmer! Axeln finns nog att köpa ny hos Brickwerks om du inte hittar en begagnad. Styrväxlar finns oxå nya men kostar ju lite deniros, bör gå att finna begagnad.
Slangarna hos kagoon, swedol, hydroscand osv. Returen kan va en vanlig oljebeständig slang som passar.

Tror länkarna är lika oavsett. Avståndet i rakt läge är ju i princip lika.

5

Remhjulet till styrservo kräver längre bult, kolla så du får med den.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6 Senaste redigerad av camperbonde (2020-05-29 10:00:54)

Tack!
Har ju redan köpt nya styrlänkar så om de passar blir jag glad.
Har sett grejor hos busschef och busschmiede, kommer inte riktigt ihåg vart men runt 500 euro för ny styrväxel utan behov av pant.
Min fru tyckte en gång i tiden att vår 112'a var lite tung att styra och när allt ändå skall av så.....
Jag blir ju inte heller muskulösare med åren.
Finns slangkit men då till vw's motorer passar de till subarun längd etc... ju mindre specialbeställningar/adaptrar dessto bättre.
Pumpen sitterväl på samma ställe dvs på vänster sida av motorn bakifrån eller?