Ska sänka framvagn en på 63:a bubblan
Har redan sänkspindlar på
Men behöver justerbara sänkningssatser också
Är det någonsom har erfarenhet av Pumamodelldn?
Dom "taggiga"...
Hur monteras dom?
Görs det nåt spår samt att de svetsas utanpå rören?
2 2020-05-25 13:45:17 Senaste redigerad av Mr 56 (2020-05-25 13:45:46)
jag har ingen erfarennhet av Puma sänksatser.
Bara den andra sorten.
Men som jag förstått måste man lossa "klumpen" inuti rören i mitten som skruven sitter i, och slipa på den så den kan vridas lätt.
Sen tar man upp hålet till ett spår, och svetsar fast en av taggbrickorna i axeln.
Med detta sagt så kör man med sänkspindlar och vill ha ner bilen max så tar det lätt i skärmarna då spindlarna breddar 1,5 cm på varje sida.
Men det finns säkert nån här som gjort jobbet, och kan berätta om jag har rätt :-)
Det var nåt sånt jag trodde man skulle gå till väga
Tänkte inte toksänka fram....men nu är det så stort mellanrum mellan skärmen och däcket
Har 135/70/15 på nu
4 2020-05-25 19:44:57 Senaste redigerad av PPRMicke (2020-05-25 19:47:35)
Ska sänka framvagn en på 63:a bubblan
Har redan sänkspindlar på
Men behöver justerbara sänkningssatser också
Är det någonsom har erfarenhet av Pumamodelldn?
Dom "taggiga"...
Hur monteras dom?
Görs det nåt spår samt att de svetsas utanpå rören?
Puma framvagnen är färdig med sänk satser ( puma ett fabrikat)
Dom kan vara lite luriga att få till bra
Om man skall sätta dit sänk satser så är det smartaste att sätta dit sådana med skruv justering då kan justera höjden i mm
Dom taggiga är väldigt noga var man sätter dit dom så det blir den höjden som man vill ha ( Har för mig att Gene berg hade ett finger med framtagandet av dom )
Man startar med att ta bort fjäderbladen sen får man slipa bort stoppet
När man är klar så får man slipa upp spåret så justeringen funkar i höjd
Nästa sak är att plassera dit sänksatsen och dra fast den där man vill ha den
Sen är det att ta fram svetsen och bränna fast justeringana på sin plats
Så är det bara att plocka tillbaka alla saker som man har tagit loss
Ett ps när man kör med sänksatser blir ofta bilen lite hårdare fram
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Om du redan har sänkspindlar så bör du korta framaxeln 15mm per sida och sätt dit sänksatsen i originaläge så du kan höja och sänka. Många är dom som satt dit sänksatsen i lläge för att bara sänka och sen plussat på med droppade spindlar. Blir väldigt svårt att svänga när hjulen tar i skärmen. En anna sak är att de flesta årsmodellerna är osymetriska i framvagnen så jag brukar flytta fästjärnen så axeln kommer i mitten. Man ser ofta folk som satt dit bredare fälgar på en annars standard bubbla. Man ser då klart att ett hjul är mer utanför skärmen än det andra. För att sänka mycket måste man korta in framvagnen ca 5cm per sida. Skälet är att då hamnar en lägre punkt på däcket under skärmen när man svänger. I mitt tycke så förstör man lite av stuket när man knappt ser framhjulen på bilen.
Tack för svar ochsynpukter
En del att fundera över.....