Hej,
Precis samma sak har ikväll uppstått för mig, min 61a upplevs just som beskrevs i tråden, den "rister" vid gaspådrag och upplevs slö på högre växlar. Jämn gas går den helt ok på. Ska kolla mina stift imorgon annars får ni hjälpa mig med tips 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Plötsligt orkeslös och skakig vid gaspådrag?
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
Precis samma sak har ikväll uppstått för mig, min 61a upplevs just som beskrevs i tråden, den "rister" vid gaspådrag och upplevs slö på högre växlar. Jämn gas går den helt ok på. Ska kolla mina stift imorgon annars får ni hjälpa mig med tips 
kyyymm skrev:Björn J. skrev:Trådskaparen kan ju börja med att kolla att alla fem (!) tändkablarna sitter fast ordentligt, visserligen borde ju den femte korta kabeln mellan tändspolen och fördelarlocket sitta som den skall men det är aldrig fel att kontrollera.
Jag har varit ute för det att det blivit dålig kontakt mellan tändkabeln och tändhatten, liksom att det lilla snäppfästet inne i tändhatten, som skall klämma fast om tändstiftets anslutning, inte har suttit fast ordentligt.Har kollat det. Vart en svart legering på inne i tändhatten som jag har slipat bort. Märkte också att mellanrummet mellan brytaren och fördelaren inte var 0.40 mm, utan mycket mindre. Fixade det idag, återkommer om det ordnade till sig!
Så det svarta i tändhatten och det dåliga brytaravståndet kan inte gjort att stiftet slog igen??
Vad ska du skylla på nästa gång det händer, då du inte har några Biltema grejor att skylla på?
För det kan inte varit dåligt underhåll av ägaren va?
![]()
Jag har minsann aldrig satt i tändstift från Biltema i någon vw-motor, ja inte ens i motorgräsklipparen.
Men det var väl inte det du syftade på?
De dåliga tändhattarna och suspekta färgglada kablarna köpte jag hos en i övrigt välrenommerad firma nånstans i Norrland som säljer bra vw-delar.
Hej,
Då fortsätter min följetång, har bytt tändkablar då jag hade dom hemma men blev ingen skillnad, packat om förgasaren då den läckte lite men gjorde heller ingen skillnad. Kan det vara så enkelt att stiften är felande länken? Dom som sitter i är rengjorda men dom var väldigt sotiga, dom blir även sotiga igen nu efter uppstart. Till saken hör att bilen stått ca 2år, kan det påverka att den står igen lätt?
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Plötsligt orkeslös och skakig vid gaspådrag?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.