Ny dag, nya tag!
Fälgarna fick en släng grundfärg

Dörrarna likaså.
Lika bra att stänga in dem i bastun i 70 grader så att man sätta igång med slutslipen.

När fälgarna torkat och finslipats så blev det en omgång med VW L 467 basalt grau på insidan. Utsidan ska ju ha en annan kulör så småningom.

Jag fick hem en uppsättning 15” white walls. Var lite kluven om jag skulle ha diagonal eller radial. Men i slutändan är det köregenskaperna som gäller på denna bubblacabben så det blev lite bredare radialdäck.

Testade att hänga på motorhuven och fjädern klarade inte regnskyddet som sitter på insidan av huven och som väger en hel del. Det blev till att leta upp en fjäder som klarar belastningen.

Dörrpanelerna har sett sina sista dagar....

…..trodde jag. Tvättade upp med ett starkt medel och blev förvånad hur bra det kan bli.

Genomgick samma procedur med de bakre panelerna.

Men det tråkiga är att det är inte cabpaneler utan till en sedan. Ja man kan få dem att passa på cabpaneler men askkoppen sitter på olika ställen.

Funderar på en lösning hur man ska fixa det. Men det slutar väl som vanligt att jag gör ett par egna paneler. Spånar lite på värmepressning och hur man effektivast går tillväga för att "bränna linjer".

'til next...