1 Senaste redigerad av lazze (2020-05-14 22:25:30)

Har bytt oljesil,oljelock,och alla kupolmuttrar...nu har jag oljedropp på muttrarna ,undrar om det ska sitta packningar mellan lock och muttrar?
Och isåfall vad för packningar?

2

Japp där ska det sitta m6 koppar eller alutätbrickor.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Tackar...

4

lazze skrev:

Tackar...

Ofta är locket skevt vid muttrana  på grund av förhårt fast dragit  (15nm)
Man får rikta locken eller köpa ett nytt

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Efter 50+ oljebyten riskerar locket bli skevt, även med försiktigt moment. Kupolmuttrarna kan dessutom bottna, vilket gör att pinnskruvarna börjar röra sig. Oljesumpslock i alu är perfekt. Tex CSP har ett. Då är gängorna dessutom skyddade, så man kan använda nylockmuttrar, för att inte vara rädd att de lossnar. Ev må pinnskruvarana bytas till lite längre.

Menvisst, det ser inte så original ut.