Det som är så kul med bussar är att de kan få kvinnorna entusiastiska också, det är ju ett rullande hem och i hemmet hjälps man åt! 
jaha då är man redo för bilprovningens granskande öga imåra då, eller nästan redo iallafall. varit 14timmar buss skruvning idag. Fått till allt utom blinkers,sen är det ju en tolkningsfråga om hur vissa små detaljer ska vara som höjden,inga genomslagsgummin osv
körförbud lär man ju inte få
Sen blir det joelträffen på lörda och bussens första bilutställning
Lycka till då!
Jag använde en tryckluftsdriven slip med ett långskaftat slipstift, inga problem att komma åt när väl spåret för justeringen var uppkapad
hmm.. funderar fortfarande.. För att kunna slipa måste ju klumpen åt sidan
Hur fick du lös klumpen från inpressningarna?
Spöade du bort den borde ju detta satt sina spår i klumparna eller..? är det nåt jag missat.?
Har bara hört om att demontera hela skiten å kapa ur inpressningarna lägga i plåtar & gorma.
Hade ju varit fan så snabbt att göra på detta sätt men vill ju samtidigt inte ha klumpar som saknar 1/4 av materialet på ena sidan..
/Dr
samt div. övr fabrikat av fordon som står på mitt museum "Patinamuseet" i Boden
Hur gick besiktningen ? Såg du stod med motorluckan öppen vid H2m om det nu var före eller efter bes..
Hoppas du var medgörliga 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
jaha då har man en besad buss som man får köra i .........1månad
men det gick ändå klart över förväntan med endast 3 tvåor. Blinkers,spolning och höger nedre kulbult, alla fel som jag redan visste om.
Gick ju riktigt bra trots att vi fastnade på lyften och bromsprovaren
men han tyckte det hade varit lättare om den var orginalhög
På väg från besiktningen fick jag mitt första stopp,då jag tydligen hade slut på bränsle
Imorgon blir det en sväng på 14mil till hammerdal och joelträffen, perfekt då man vill få några mil bakom ratten innan tierp.
Opec, jag var på h2m och köpte ett filter till vevhusvent då jag saknar orginal luftfilter
57 2011-08-20 20:15:52 Senaste redigerad av marcus ösd (2011-08-20 23:19:17)
då var 14mils bussåkning avklarat utan problem, lite justeringar återstår dock då orken var lite dålig i uppförsbackarna. Så nu har bussen körts 15 mil på 21år 
och kränghämmaren måste bort då den vill ha kontakt med vägbanan mest hela tiden
beror det på våra norrländska vägar tro?
Grattis 
fixat ett takräcke idag, det är grönt i dagsläget, passar? ska provmontera och kolla hur det ser ut imorgon.
Bussen fick sig en grovtvvätt idag efter allt skruvande och sölande. Men som vanligt glömde jag att ta några bilder.
Kollade på besiktningsprotokollet och co halten var vädigt låg( 0,1) troligtvis där som saknaden av kraft ligger, blir till att öppna orginal verkstadshandboken och läsa på lite 
Känner igen mycket i din tråd från min buss, jag hade 0,0 i co när jag besiktade... har inte kollat vad jag har nu efter vi fortsatt skruva men den är fortfarande slö i uppförsbackar 
Då var man hemma efter en toppenhelg i tierp. Bussen tog mig både dit och hem men inte utan problem. Motorn visar sig både läcka och dra olja vilket resulterade i en helt oljetäckt bakdel samt en hel del olja på mina medresenärers bilar. Den saknar oxå en hel del kraft så troligtvis sitter nån kolvring fast.
Har även bestämt mig för att bygga kickupp på chassiet bak då drivaxlarna tar i vid nedfjädring.
Efter att framvagnen haft kontackt med marken åtskilliga gånger under färden (till slut gick kränghämmaren av!)så börjar man fundera på att byta till splitt framvagn, bara det går att lösa med bromsar,bultmönster osv
Då var man hemma efter en toppenhelg i tierp. Bussen tog mig både dit och hem men inte utan problem. Motorn visar sig både läcka och dra olja vilket resulterade i en helt oljetäckt bakdel samt en hel del olja på mina medresenärers bilar. Den saknar oxå en hel del kraft så troligtvis sitter nån kolvring fast.
Har även bestämt mig för att bygga kickupp på chassiet bak då drivaxlarna tar i vid nedfjädring.
Efter att framvagnen haft kontackt med marken åtskilliga gånger under färden (till slut gick kränghämmaren av!)så börjar man fundera på att byta till splitt framvagn, bara det går att lösa med bromsar,bultmönster osv
Det var en trevlig resa.
tack för du täckte upp bakom mig på hemvägen =P
Nu blir det garageträffar i vinter.
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
marcus ösd skrev:Då var man hemma efter en toppenhelg i tierp. Bussen tog mig både dit och hem men inte utan problem. Motorn visar sig både läcka och dra olja vilket resulterade i en helt oljetäckt bakdel samt en hel del olja på mina medresenärers bilar. Den saknar oxå en hel del kraft så troligtvis sitter nån kolvring fast.
Efter att framvagnen haft kontackt med marken åtskilliga gånger under färden (till slut gick kränghämmaren av!)så börjar man fundera på att byta till splitt framvagn, bara det går att lösa med bromsar,bultmönster osvDet var en trevlig resa.
tack för du täckte upp bakom mig på hemvägen =P
Nu blir det garageträffar i vinter.
Tack för en trevlig helg! Vi sågs inte så mycke på hemvägen
Bussen går fort!
ja din ja 
Blev som vanligt klent med bilder i helgen men dom här är från gävle bro där vi var först på plats (vi var tio bilar från ace vw of jamtland)

helt plötsligt så är det bara nån dag kvar innan ombesiktningstiden går ut
. fixade spolningen igår och kulbultar anländer innan veckan är över.ska försöka hinna fixa lite med blikersena imåra
Cool buss, har du lackat fälgarna? Ser lite mer "gunmetal" ut nu?
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Fälgarna blir sådär när dom är lite skitiga, riktigt fränt faktiskt 
Hobbykväll på jobbet på torsda(min sista
) så då blir det kulbultsbyte. Måste ju passa på medans man har tillgång till press osv
bussen är numera besiktad och godkänd i två år
Har passat på och åkt nästan dagligen innan den ställs bort för vintern.
skaffat några nos skyltar till garaget
tunga och fina 
i vinter blir det inredningsjobb på bussen.Utsidan får vänta
73 2011-10-06 08:58:18 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-10-06 08:58:50)
vilka sköna skyltar marcus
tur du fick med dom innan du slutade...
Riktigt avundsjuk...
Snygga skyltar marcus
Glöm inte bort .....
Snygga skyltar marcus
Glöm inte bort .....
ingen fara farbror..........