1

Vilken ordningsföljd  ska man lufta?

2

Inte helt 100 men gissar på samma som Typ 1 Bubbla, börja med det som är längst bort och avsluta med det som är närmast huvudcylindern.
På Bubblan så är det höger bak, vänster bak, höger fram och till sist vänster fram

3

Tvåkrets (som det är på 1971) brukar vara enklast att lufta om man luftar den främre kretsen först, dvs. höger fram, vänster fram, höger bak och sist vänster bak.

4 Senaste redigerad av Svwerker (2020-05-11 11:59:39)

Följ tråden i How to.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Funkar inte....

Försök 1.Luftar med lätt pumpning h.fram-v.fram-h.bak-v-bak.
Försök 2.Luftar utan pumpning låter olja rinna ur nipplar....h.bak-v.bak-h.fram-v.fram.

Inga läckor..
Bromsar tar ingenting!!!

Tips tack..

6

Hur är Hc
När man luftar en gammal Hc kan man trampa förlångt  så tätningana blir skadade ( kan bli vändkanter i HCn )

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Justera ut ev trumbromsar så hjulen inte går runt.
Lufta.
Justera så man har lite skrap när man drar runt hjulen.

"ljushuvud"

8

Har luftat idag,
Bara olja kommer ut på alla nipplar

Har bara tryck när jag har dubbeltrampat på pedalen!!
Vad göra?

9

Som Mr56 skriver justera bromsbackarna.
En typ 3 -71 då har du bromstrummmor ibak.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

10

OK ska prova..

11

lazze skrev:

OK ska prova..

Du skrev ju att du följt tråden i How to men har ändå inte justerat ut backarna.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G