Idag har jag Coronagrejat hela dagen med bussen. Provade de där Kärscher tabletterna som Stefan tipsade om, sjukt bra! Tack.
Sen provade jag att åtminstone förbättra ett ställe på duken som jag stört mig på. Det är ju rätt lätt att få tyget i kläm när man stänger om man inte är lite noga, så har en tidigare ägare gjort och så har ett veck blivit solblekt och skitigt.. så blekt att det nästan var vitt, stor kontrast mot skiten... en gammal bild:

Tog och blandade lite vattenfärg med tältduksimpregnering. Sen la jag på det lite försiktigt med airbrush.

Jag har tagit farsans gamla snarkpump, fin tyst kompressor (!) men den trycker på hela tiden så slangen sköt isär om jag inte drog bak nålen hela tiden... löste det med lite gamla turbotrycksmojänger och vaccumslang
Blev lite skillnad iaf

Sen impregnerade jag hela

Vaxade ovansidan på taket, kul när man ser skillnad

Men den stora grejen var att nu fastnar sugproppar, tänkte prova att hänga upp min 100+W solcell från wish, alltså inte under färd utan bara när man står, (när jag kör kan den ligga i överslafen) de två främre vita krokarna får sitta kvar, de orange följer med panelen.

Förra veckan sydde jag äntligen klart baktältet också, väntar fortfarande på mina orangea dragkedjor, beställde för flera månader från coronakina... sket i det och körde på vita från weda-textil. Blev nästan bättre med lite kontrast..

Nu passar det

Blev lite riktigt meck också, hittade papper på att tanten hade bytt vänster bromsok på verkstad 2018 för över 4200:-, de borde ha bytt höger också då det var dåligt skick..

Renoverade på bil och industribromsar i Sundbyberg. De fick byta kolvarna då de var helt slut.

Tog hjälp av frugan att lufta och nu rullar det på igen 
Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg