1

Såg denna fiffiga lösning på en 54 barnfind som är till salu på fejan för 70 000kr.

Tror den händige ägaren fixade den här lösningen när trösklarna gav upp i botten.
För det kan väl inte vara ett "originaltillbehör"

Post's attachments

Def01.jpg, 65.55 kb, 960 x 720
Def01.jpg 65.55 kb, 216 downloads since 2020-05-03 

Def02.jpg, 53.82 kb, 960 x 720
Def02.jpg 53.82 kb, 270 downloads since 2020-05-03 

Def03.jpg, 77.23 kb, 720 x 960
Def03.jpg 77.23 kb, 199 downloads since 2020-05-03 

"ljushuvud"

2

Jo, det är ett tillbehör. "Sen gammalt"

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Fränt :-)

"ljushuvud"

4

Jag kommer osökt att tänka på en kall natt på väg till Volksworld Show från Solnagaraget. Bilen i fråga var en gammal ovalruta med obefintlig värme. Det hade inte funnits varken tid eller ambition att åtgärda en sådan världslig sak. Redan i höjd med Nyköping, i snöslask och undermålig klädsel började jag ångra denna brist i planeringen. Bristen på god sikt framåt föreföll bli ett problem under den långa resan till färjan i Göteborg. Det är begränsat hur mycket man kan avisa en på insidan frusen vindruta bara genom att skrapa och värma med händerna. Inte ens slangarna mellan motor och kaross fanns på plats. Men...
Motorn var dock försedd med åtminstone en fungerande värmekammare.

Den vänliga expediten på macken medgav faktiskt att jag fick plocka på mig ett tjugotal kaffemuggar av papp när jag förklarat vad de skulle användas till. I bilen fanns en rulle silvertejp, och naturligtvis var jag utrustad med min Schweiziska armekniv. Ni kan säkert räkna ut resten.

Ett antal muggar befriades från sin botten och tejpades ihop, botten mot botten och topp mot topp. Resultatet blev en i viss utsträckning flexibel slang bestående av kaffemuggar och silvertejp, som monterades på den fungerande värmekammaren och drogs genom kupén vidare till förarplatsen. När slangen vilade på min axel spreds dels en underbar värme för förarens bekvämlighet, och dels uppstod en icke föraktlig defrosterverkan på framrutan. Jag kan fortfarande minnas den underbara känsla när vi drog vidare söderut längs E4:an och jag nu hade värme i bilen! Arrangemanget visade sig hålla ganska bra. Någon fältmässig omtejpning fick göras, men installationen fanns kvar i sin helhet när bilen överlämnades till sin nye ägare i Maidenhead. ICQ/bs

5

kaffe muggar låter ju jättebra.
Själv satt man med en tändare emot rutan i sexvolts opeln.

"ljushuvud"

6

Norrlandsvärmare hette/heter tillbehöret!