Den kära våren kom till slut!
Bussen hämtades ur förvaring och har använts till vardags.

Jag har fuskmonterat bambuhyllor jag köpte ifjol. Jag har ännu inte gjort plåtkonsolen som ska hålla uppe hyllorna vid handbromsen.
Jag har även fortsatt snickra lite på inredningen till bussen. Gjort några skivor och hämtat en gammal Perstorps bänkskiva.

Även stereon jag köpte december 2018 kom till slut till användning! Högtalarna under instrumentbrädan låter helt okej. Har ännu inte monterat in högtalarna under soffan som ska vara vända framåt.
Jag har tyvärr varit lite dålig att ta bilder det senaste men nedan syns vad jag fick ihop sist jag höll på. Då det verkar som att nästan alla träffar är inställda i sommar tar jag tid på mig och jobbar en del med detaljerna i inredningsbygget och ser till att tänka igenom allt så jag slipper bygga om igen.
Jag hade även ett litet missöde när jag åkte genom stan häromdagen då växellådan inte ville driva mig framåt längre. Motorn gick som den skulle och växellägena fanns där när jag vispade runt med växelspaken. Hissade upp och kunde se fel direkt..
Växellådsfästet fram hade tappat en skruv och den andra kunde jag gänga ur för hand. Växellådan hängde alltså i framkant.
Sedan måste skruven som sitter på yttre drivknuten mot hjulet på ena sidan ha gängat ur och tillslut har jag slitit av de två sista vid växling..
Jag ska försöka pilla ur det av skruven som sitter kvar och har beställt en ny damask då den befintliga är söndervriden..

Bra jobbat!!

Jag tänker att det säkert är fler med ombyggda 70-talsbussar som ska besiktas så tänkte skriva lite om hur jag gått till väga för att få bussen besiktad med campinginredning istället för sofforna och de 7 bältade passagerarplatserna som det ska vara original.