Nu har jag trillat dit på en buss! En kleinbus 77a.
Har vart sugen på en buss en längre tid, så nu är den första köpt
Det finns lite rost att fixa som vanligt, växellådan är bara treväxlad..... om det är växellänkage eller lådan återstår att kolla upp!
Planen är att få den genom besiktningen och fixa det akutaste inför sommaren.
titta så trevligt!
grattis!!
it would burn off both of your ears . . . "
Roligt med en bay projekt tråd till 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Kul att du behåller namnet Sune
, känner förförra ägaren....
Lycka till med i ordningsställandet 
Bara gratulera 
Som en annan "busschaufför" sa igår till mig. - buss det är framtiden det.
Välkommen i buss träsket
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
7 2020-04-30 17:53:03 Senaste redigerad av nwiderlund (2020-04-30 17:55:29)
Tack för glada tillrop
Har städat ur det stora garaget så jag fått in bussen där, tagit dit svetsen och det plåtverktyg jag har! Nu kan åter livandet börja, startar lagandet i fram med insteg/golv och lilltröskeln.
Har fått den psykologiskt viktiga första plåtbiten på plats.
9 2020-05-03 20:31:10 Senaste redigerad av nwiderlund (2020-05-03 20:34:47)
Rostlagning fortskrider, lärt mig att leta reda på någon som säljer färdiga bitar är värt alla pengar de kostar! Att forma till plåt så det får tillräckligt bra form utan bra verktyg är ingen enkel match! Vänstersidan kommer nog få en hel ny framskärmsdel.
Undersökte gaspedalen som kändes suspekt när jag körde hem bilen, låter bilderna tala för sig själva. Lagat med buntband, säkerhetsnål, najtråd, en klämma, några fjädrar och någon skruv.
Bra jobbat med plåten. Ser bra ut.
Gaspedalen är ju ett konstverk i sig. 
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Lagt några timmar på slipning av svetsfogar och påbörjat demontering av tvärbalkarna iför byte (eller det som är kvar av balkarna). Nu är det ju så att kablaget mellan motor och elcentralen fram passerar genom balkarna! Jag undersökte saken, vw har förmodligen inte trollat kabeln genom balkarna. Mycket riktigt så ser det ut som om man skulle kunna koppla ut (vid säkringsdosan mm.) och träda ur hela kabelstammen ur balkar och kabelröret där mellan som det förmodligen gjorts vid montering, vw kan dom. 
Har kommit till provmontering av bakre tvärbalk, den passar bra, lite justeringar så kan den sättas på plats 
Skall lägga några timmar på ytrost i området kring balkarna, känns som det kan spara på framtida rostreparationer.
hatar rost.
it would burn off both of your ears . . . "
Ja Junte, rost är en onödig företeelse, hade vi inte haft halkbekämpning med salt så skulle det nog sett bättre ut i vår bilpark. Men det är bara bita ihop och sy i det som försvunnit