1

Hej! Någon som har koll på hur man  sätter en "vatten stämpel" på sina bilder, så att det alltid står att dom tillhör mig.
Har någon koll på ett gratis program som funkar till detta?!?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

Om du istället går fram till varje bil eller grej du tänker fota och så ollar du den så är det redan märkt !

Klart & betalt , varsegod ta en flyer och chipsen kostar en krona !

ICQ/ag

You´ll never know...

3

Mjaa, dedär med ollning på bilar är mera woffes kompisars grej, tänker på en  viss "ollcab" av 60 årsmodell.  Förmodligen lite för mycket alkohol under en ö-viks träff för flera år sen.

Men, den riktiga frågan är ju ang märkning, och måste man ha ett dyrt köpesprogram, eller finns det hemladdningsbara program som fixar detta?

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

4

http://cameras.about.com/od/photoeditin … Photos.htm
Saken är biff.

5

Märka dom kan du göra direkt i kameran (oftast) men vill du ha en visuell stämpel som gör reklam åt dig eller din websida är det dataprogram som gäller. Finns även galleri tillägg i t.ex. wordpress om man använder det till hemsidan som kan vattenstämpla bilderna direkt i uppladdningen, smidigt ICQ/ab

Panel -53, 911 -71

6

Går ju göra i Photoshop om du har det? Bara lägga en text rakt över bilden med väldigt låg opacitet (:

7

jockebostrom skrev:

Märka dom kan du göra direkt i kameran (oftast) men vill du ha en visuell stämpel som gör reklam åt dig eller din websida är det dataprogram som gäller. Finns även galleri tillägg i t.ex. wordpress om man använder det till hemsidan som kan vattenstämpla bilderna direkt i uppladdningen, smidigt ICQ/ab

Jag använder wordpress!!

How to trycka för att fixa det då? (Det låter som du själv har prövat)

Tel 07noll357185ett

8

Det går ju att ta ner en plugin, finns en uppsjö av olika.

http://wordpress.org/extend/plugins/sea … &sort=
Den översta där, Watermark RELOADED verkar smutt.

9

jag fattar tyvärr  NADA av hur jag ska lösa detta.....  ICQ/ac

Tel 07noll357185ett

10

tuschpenna och skriva på skärmen danne! blir sviiiinbra!  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

11

jn skrev:

tuschpenna och skriva på skärmen danne! blir sviiiinbra!  ICQ/ad

Default/lol  Default/lol

12

50 split skrev:

jag fattar tyvärr  NADA av hur jag ska lösa detta.....  ICQ/ac

Nu verkar du ligga på Wordpress egna servrar och inte en egen, men det bör vara samma princip som vanligt. Jag gjorde enligt nedan, testa det du också.

1. Logga in i adminpanelen
2. Klicka dig in på Tillägg > Lägg till nytt
3. Sök efter "Watermark RELOADED"
4. Klicka på Installera nu
5. Tryck OK på frågan som dyker upp
6. Här får jag upp en fråga om FTP-inlogg, du bör inte få någon fråga alls tycker jag.
7. Installationen klar, tryck Aktivera tillägget
8. Klicka på Inställningar under "Watermark RELOADED"
9. Välj vart du vill ha din vattenstämpel i figuren med 9 rutor.
10. Skriv in den text du vill ha under "Watermark text" en bit ner på sidan
11. Välj typsnitt, färg och storlek.
12. Spara ändringar
13. Voila!

Om det inte fungerar får du dra iväg ett mail så kanske jag kan hjälpa dig.