Helloj,
Min förgasare i lilla bussmotorn (1600dp) flödade såsom de gör när nålventilen är dålig. Beställde packningssats med ny nålventil (heter den så, den som sitter i locket och stänger av soppan när flottören går upp mot den) från Classic WVupnorth (slut på customspeed). Rengjorde förgasaren och bytte nålfilter Såg lite annorlunda ut men det står 1.5 på den precis som den gamla. Ingen skillnad, plockade fram alla gamla skräpförgasare och gamla nålfilter. Provat alla nålventiel och samma fenomen. Flottören ser ok ut och rör sig fint. Har elektrisk bränslepump och sånt där fint "filterking" bensinfilter och en tryckmätare. Slår man bara på pumpen (egen strömbrytare) så brukar man höra den klicka tills förgasaren är full och sätter stopp för mer soppa. Då kan man även läsa bränsletrycket på mätaren. Nu slutar den aldrig ticka och förgasaren flödar av bensin så det rinner över, det blir aldrig något tryck på mätaren.
Jag har provat 4 olika nålventiler varav en ny (men ser lite skum ut). Jag har provat olika tjocka mellanbrickor mellan förgasarlocket och ventilen med teorin att ventilen annars sitter för högt och därmed inte stänger av ordentligt. Vad jag än gör så överflödar förgasaren.
Har någon en garanterat hel nålventil att sälja till mig?
Har någon en fungerande solex 34 pict 3 att sälja till mig?
Har någon ett hett tips om vad jag kan göra?
/Jesper