1

Hej, jag har för mig att jag någon gång har hört att någon har kapat lite på stolsskenorna för att få stolarna att komma längre bak.
Har jag drömt eller funkar det. Vill kolla här först om någon gjort det innan jag sätter kapen i originalstolarna.

Kan man kapa bort vid pilen på bilden på underredet, och i så fall hur mycket ?

Stolen skall väl "bottna" mot klacken vid pilen på bilden på skenan i golvet, eller ?

Hjälp mottages tacksamt .

Mvh Morgan Orb i Köping, 1,90 i strumplästen...

Post's attachments

stol.jpg, 295.05 kb, 1032 x 774
stol.jpg 295.05 kb, 154 downloads since 2020-04-14 

under.jpg, 526.24 kb, 774 x 1032
under.jpg 526.24 kb, 141 downloads since 2020-04-14 

2

Detta är jag väldigt intresserad av med! Vore dunder att få bak stolen några centimeter till utan att flytta på själva skenorna.
Mvh Andreasson i Mjölby 193 cm barfota.

3

nu har jag inte det problemet men när jag började bygga på min rod för massor med år sen så sänkte jag taket en del och då kom jag fram till att jag skulle kapa av en bit kanske 5cm av höjden på bågen i bak kant och svetsa ihop den då skulle den bli lägre och luta mer bakåt.

men har man långa ben skulle jag nog flytta skenorna då du har lås hacken på andra sidan med fast du kan ju testa med att kapa bort en bit av stolen så den går att skuta längre bak men då blir fastsättningen klenare

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Här finns lite idéer for en adapter som flyttar stolen bakåt och uppåt:

http://www.thebugshop.org/bsfqseat.htm

Annars kan man ju rekommendera en Typ 3 som är betydligt  rymligare för oss fullvuxna.

(säger HenrikL, 194 cm)

5

Ja en Notch har man ju spanat efter från och till...

Det jag/vi behöver är att stolen även skall kunna placeras i dess främre (standard) läge eftersom frugan är betydligt kortare än mig.

Var inne på att använda någon typ av standard stolsunderrede men backar lite pga jobbet att få till det snyggt (osynligt)

//Morgan

6

Hur var det nu då? Var det någon som gjort detta ingrepp?

//Morgan

7

Har för mig att jag sett något om det här någonstans där man satte någon slags förlängning på skenorna för att få stolen längre bak. Kan ha drömt men har för mig att jag sett något om det.
193 cm kort. ICQ/bs