1

Köpte en buss i nersågat och nermonterat tillstånd. Och har nu kommit till montering av handbromsvajer.    Dom löper ju under bussen igenom rör som går längs med bussen  och har funderingar på om den första metern från typ handbromsarmen  inte löper igenom rör för jag har inga där.     Funderar på om dom kanske blivit bortslitna    Är det någon som har någon bild på underedet där man ser hur det ska se ut.   Det är en 65’a  eller bara kan länka till någon bild. Då jag inte hittar någon vettig bild där jag kan se det

2

Det ska inte vara nått rör mellan handbromsspaken och den första mittre tvärbalken.
Där går dom fritt. Dom går mellan framvagnsrören.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3 Senaste redigerad av Floodi (2020-04-01 21:36:05)

lasslo skrev:

Det ska inte vara nått rör mellan handbromsspaken och den första mittre tvärbalken.
Där går dom fritt. Dom går mellan framvagnsrören.

Tack så mycket för snabbt svar kanske kan du svara på nästa fråga också då

4 Senaste redigerad av Floodi (2020-04-01 21:38:10)

Kanske kan du svara på nästa fråga också

Vw splitbuss  65’a     Har bytt låda till en typ 1 års modell 71      Och har original vajrar  men då passar dom ju inte alls särskilt bra bak in i skölden och trumman på 71 lådan Har sett att vajrarna från tidigare modeller ser mer ut som dom kan passa bättre in i skölden.     Mina fråga är helt enkelt.  Ni som bytt växellåda på en buss av samma årsmodell vad har ni använt er av för handbromsvajer och vad för modifikationer gjort

5

Inte gjort operationen själv än, men ska byta låda någon gång jag med. Det här har jag hittat. Men kan inte svara för hur det gick.

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=35931

6

Jag kommer inte ihåg vilka vajrar jag använde, men jag vet att jag har ett par distanser bak vid skölden dessutom fick jag borra ett hål genom bärarmen att leda vajern igenom. Jag har en SA-setup med man borde ha liknande "problem" med en IRS?

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

7

Jag har heller inget svar på handbromsfrågan.
Jag kör IRS med bubblalåda, men jag modifierade och använde bussens bromssköldar så då passade bussens vajrar precis som original  ICQ/ay
Nu kör jag skivor från Porsche 944, fortfarande med org vajer. Men jag tror jag byggde nån distans för att vajern var för lång/höljet för kort. Och så tror jag att jag kortade vajrarna (fram under golvet) med vajerlås.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

8

Hej.
Jag söker bakre bromssköld till vänster sida. Något du har över? https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=54673