1 Senaste redigerad av Björn J. (2020-04-03 14:01:27)

Hej!
Jag vet att frågan varit uppe förr, men minns inte hur det skulle vara...
Jag kollade i denna tråden https://boxerville.se/forum/search.php? … 1599643632 men blir liksom inte klokare ändå.

Jag har nu en standard AD-motor med standard 34 PICT-3 förgasare (bytt till brytarlöst och vx.strm.gen)
Motorn sitter i en buggy, med kaliforniapipor och litet luftfilter med skumgummiliknande innehåll.
Huvudmunstycket är 130.
Motorn/bilen tappar effekt i accelerationen vid omkring 200rpm.
https://www.misab.se/artikel.php?kid=&a … mp;id=1397

Jag har provat två andra likadana förgasare som jag trodde hade andra munstycken, men dom har likadana, samma effekt.
Jag skulle tro att alla dom 34 PICT-förgasarna jag har på något vis är anpassade till den blyfria bensinen den dagen det begav sig.

Men till frågan, vilket huvudmunstycke skall jag byta till? (eller annan åtgärd)

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

Prova med 135-140  och om du får en flatspot vid 3000varv byt lågfart till 55 eller 60. Det kan vara nödvändigt att gå ända upp till 150 i huvud när du har californiapipor men läs stiften så hamnar du snart rätt.

3 Senaste redigerad av Björn J. (2020-04-07 12:41:47)

Hans Landelius skrev:

Prova med 135-140  och om du får en flatspot vid 3000varv byt lågfart till 55 eller 60. Det kan vara nödvändigt att gå ända upp till 150 i huvud när du har californiapipor men läs stiften så hamnar du snart rätt.

Tack för svaret!
Jasså det kallas "flatspot"!?
Lågfartsmunstycket också... jaha, skall vi se... är det, det som även kallas för "emulsionsmunstycke" eller kanske "tomgångsmunstycke"?
http://www.vwfiv.se/Repbok/5-Branslesystemet.pdf
Stiften skall bytas, så jag kollar dom också. ICQ/az

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4

Björn J. skrev:
Hans Landelius skrev:

Prova med 135-140  och om du får en flatspot vid 3000varv byt lågfart till 55 eller 60. Det kan vara nödvändigt att gå ända upp till 150 i huvud när du har californiapipor men läs stiften så hamnar du snart rätt.

Tack för svaret!
Jasså det kallas "flatspot"!?
Lågfartsmunstycket också... jaha, skall vi se... är det, det som även kallas för "emulsionsmunstycke" eller kanske "tomgångsmunstycke"?
http://www.vwfiv.se/Repbok/5-Branslesystemet.pdf
Stiften skall bytas, så jag kollar dom också. ICQ/az

Hej Björn
Flatsport  är en punkt som den motorn tvekar  på grund av bränsle brist
Det brukar vara övergången mellan lågfarts regristret till mellan registret  Eller mellan mellan registret till fullfarts registret
Mycket vanligt att detta uppkommer  med  en 009 fördelare ihop med en 34a förgasare
Tomgångs munstycket sitter över axpumps locket   på 34orna
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

PPRMicke skrev:
Björn J. skrev:
Hans Landelius skrev:

Prova med 135-140  och om du får en flatspot vid 3000varv byt lågfart till 55 eller 60. Det kan vara nödvändigt att gå ända upp till 150 i huvud när du har californiapipor men läs stiften så hamnar du snart rätt.

Tack för svaret!
Jasså det kallas "flatspot"!?
Lågfartsmunstycket också... jaha, skall vi se... är det, det som även kallas för "emulsionsmunstycke" eller kanske "tomgångsmunstycke"?
http://www.vwfiv.se/Repbok/5-Branslesystemet.pdf
Stiften skall bytas, så jag kollar dom också. ICQ/az

Hej Björn
Flatsport  är en punkt som den motorn tvekar  på grund av bränsle brist
Det brukar vara övergången mellan lågfarts regristret till mellan registret  Eller mellan mellan registret till fullfarts registret
Mycket vanligt att detta uppkommer  med  en 009 fördelare ihop med en 34a förgasare
Tomgångs munstycket sitter över axpumps locket   på 34orna
/// Micke

Ja då förstår jag det fenomenet med flatspot.
Nej, 009-fördelare har jag aldrig lyckats med, så det är en original 034-fördelare med vacuum jag har.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."