1

Hej!

Baggen en 74a la av när den stod på tomgång, jag var säker på att bensinen tog slut för jag visste att det var dåligt i tanken men nu när den är tankad går den inte igång ändå även med startgas. Verkar inte finnas nån gnista (har inte kunnat kolla ordentligt) men jag jobbar utefter att gnista saknas. soppa kommer fram till förgasaren som det ska. Mycket är utbytt och den har gått klockrent tidigare bara den har fått bli lite varm. Choken är bortkopplas då motorn blev alldeles för varm av nån anledning. Tog bort det brytarlösa systemet också då den gick bättre med gamla systemet (fast nya prylar) Men nu vete fan vad som spökar.. förhoppningen är att nån ska ha nån bra tanke.

2

kolla så du har ström vid tändspolen och att den jordar när brytaren går ihop

gör den det sätt ett stift på tändkabeln från tändspolen och kolla gnistan -igen kolla med en annan tändspole

gör den inte det kolla gapet på brytaren (0,40) och att den sluter kolla kablarna i fördelaren med och prova utan kondensatorn oxo

får du gnista vid tändspolen men inte efter fördelaren kolla kolet i locket och rotorn  ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage