Fortsätter i garaget, trodde att jag hade fått ordning på elen men det visade sig när jag va klar med nya elhärvan till bakre belysningen att ett bakljus lyste som kunde dimmas med dimmern till instrumentbelysningen!?
Gick igenom härvan igen bakom panelen och det va inte mycket som stämde... Nu lirar iallafall ljusen, blinkers, torkarmotorn och startmotorn har snurrat några varv. So far so good.
Köpte nya H4-reflektorer som tyvärr inte gick att line:a upp rakt mot kromsargerna, löste det genom att borra två nya hål i vardera fläns på dem.
Planerar att få färg på motorlucka, plåten bakom motorn och kåporna under bakre fönstren härnäst. Har slipat ner allt, och rensat plåten bakom motorn på tectyl. Behöver man verkligen 10mm tectyl?

Fick med 6st dörrar till bilen, varav jag tänkte använda de två bästa. De var helt rensade så jag fick flytta över innehållet från två av de andra dörrarna till dem. Nya skraplister på utsidan (inkl kromet), annars kör jag med de gamla listerna sålänge. De fick ett lager grå färg oxå, hade passat dåligt med babyblått...

1/4-fönstren ihopbyggda med nya alu-ramar och en ny divider-bar i alu samt nya lister. Resten snyggades till med lack.

Rutorna redo för montering med nya lister och krom. Tyvärr visade det sig att tätningen till 3/4-rutorna funkade dåligt med alu-kromet, får köpa plast till dem. 3/4-listerna kommer från VW Heritage.

Och såhär ser det ut nu, det börjar ta sig 

@schwrtzwrks- '69 earlybay, 2.2l wasserboxer aus Japan!
- '74 99 RWD