Hej!
Tänkte undersöka intresset för bussen min, har för många projekt och skulle vilja komma igång med splitbussen 
T3 1981 lyxbuss med stora plåt-soltaket och de ikoniska kromade kofångarna.
Nyrenoverad 2L motor med dubbla förgasare, brytarlös tändning, pulverlackade motorplåtar med mera. Växellåda och motor går riktigt bra.
Westfalia inredning med professionellt omklädd klädsel inkl förarstolar, slitstarkt kvalitetstyg i tidsenlig färg. Köket har kompressorkyl 12v, elsystem med batteri/säkringsbox och en 100watt solpanel monterad över förarplatserna.
Utvändigt är den delvis renoverad, frontplåtar byttes för två år sedan inkl ny framruta. Skärmkanter bak(original VW) är bytta samt allt innanför som var rostigt, hela golvet är lackat invändigt. Återstår skärmkanterna i framkant, båda sidor innan målning samt byte till finare skjutdörr som ingår samt rostlagning/byte av baklucka som jag tyvärr inte har. Sitter monterade rostfria framdörrar från nyare bil. Carat alufälgar med fina M+S däck jag kört ett par säsonger med.
Andra lyxbussdetaljer: Öppningsbara ventilationsrutor, brun instrumentpanel med bruna plastdetaljer, stora mjuka brunratt samt den stora takluckan i plåt.
För fler bilder se min byggtråd:
https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 66&p=9
Besiktigad till 2020-08-31, registrerad som husbil.
Bilen står utanför Nyköping för visningar på helger.
Priseidé 40 000kr.
Intresserad? Svara på PM eller direkt i tråden så hör jag av mig!