16,801 Senaste redigerad av Dizzycap (2020-02-16 17:03:33)

Det är något jävligt lurt där, med tankmätaren. Två budgivare från USA helt utan historik, och så två budgivare från Boden/Luleå. Säljaren är från Luleå/Boden.

Edit: en av köparna från Boden har dessutom UTESLUTANDE bara omdömen från säljaren av tankmätaren.

Luktar bedrägligt beteende lång väg.

1968 912
Såld: 1970 911T

16,802

Dizzycap skrev:

Det är något jävligt lurt där, med tankmätaren. Två budgivare från USA helt utan historik, och så två budgivare från Boden/Luleå. Säljaren är från Luleå/Boden.

Edit: en av köparna från Boden har dessutom UTESLUTANDE bara omdömen från säljaren av tankmätaren.

Luktar bedrägligt beteende lång väg.

Faktum är att det är inte nån som pressar upp priset. Jag tyckte samma sak, men det visade sig enligt säker källa vara två kron-nasare från Boden som räknat med att köpa å sälja vidare dyrare (!!!!!) Galet!!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Flakbil mot H-O 2021
Tel 0703571851
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

16,803 Senaste redigerad av kee (2020-02-18 21:20:54)

D3w1l skrev:

Kollar man klockslagen ser det ju faktiskt ut som dom använt sig av autobud. Eller missförstår jag tradera där?

Det brukar stå "höjning genom autobud" och jag syftar även på det att andra budgivare "kommit emellan" det sker inte vid autobud.

I det nämnda exemplet är budgivningshistoriken minst sagt brokig, någon använder autobud (KungOwe kör både autobud en bit, duttar en bit, och sen ett nytt autobud!), men flera har inte fattat funktionen och bjuder gång på gång under rådande autobud. Jag förstår det inte!

Norain skrev:

Fast det är ju svårt att veta för den andre vad du har satt för tak för dina autobud utan att buda och se om det kommer ett högre.

Spelar ingen roll, säg att din smärtgräns för ett objekt går vid 13000 och utgångspriset är 2000, då lägger du 13K och blir det högre är du inte intresserad längre, blir det lägre har du "gjort en bra affär". Säg att mitt maxtak är 8000 då lägger jag det, blir överbjuden av dig genom ditt autobud, då måste jag inse att jag förlorat, för mer än så vill eller kan jag inte betala (annars är det ju inte mitt maxtak, eller hur?). Om jag istället lägger 2500kr, blir överbjuden av dig, och försöker igen med 3000kr osv, så är jag ju inkonsekvent om jag inser funktionen med autobud och mitt maxtak är 8K. Är man sen nyfiken på vad den sen går för, så är det ju bara att följa auktionen till slutdatum.

Jag kommer dock aldrig få reda på ditt maxtak såvida ingen annan kliver över dina 13K och det är ju egentligen inte intressant för frågeställningen, för det får jag inte om jag "dutt-bjuder" heller, eller hur?

Vem vet vad vinnaren "MBuggen" har för maxtak? Han var ju en av "dutt-bjudarna", han kanske kunde duttat i 20K till, eller så var 15500 hans absolut sista bud och han tog hem det. Så oavsett om hans "autobud" hade legat på 15500kr eller 35500kr hade vi inte fått reda på svaret.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

16,804

kee skrev:

Det brukar stå "höjning genom autobud" och jag syftar även på det att andra budgivare "kommit emellan" det sker inte vid autobud.

Där har du fel. Man ser vad den andra personen har bjudit och direkt ovan detta bud ligger på autobudet.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

16,805

kee skrev:

Spelar ingen roll, säg att din smärtgräns för ett objekt går vid 13000 och utgångspriset är 2000, då lägger du 13K och blir det högre är du inte intresserad längre, blir det lägre har du "gjort en bra affär". Säg att mitt maxtak är 8000 då lägger jag det, blir överbjuden av dig genom ditt autobud, då måste jag inse att jag förlorat, för mer än så vill eller kan jag inte betala (annars är det ju inte mitt maxtak, eller hur?). Om jag istället lägger 2500kr, blir överbjuden av dig, och försöker igen med 3000kr osv, så är jag ju inkonsekvent om jag inser funktionen med autobud och mitt maxtak är 8K. Är man sen nyfiken på vad den sen går för, så är det ju bara att följa auktionen till slutdatum.

Jag kommer dock aldrig få reda på ditt maxtak såvida ingen annan kliver över dina 13K och det är ju egentligen inte intressant för frågeställningen, för det får jag inte om jag "dutt-bjuder" heller, eller hur?

Vem vet vad vinnaren "MBuggen" har för maxtak? Han var ju en av "dutt-bjudarna", han kanske kunde duttat i 20K till, eller så var 15500 hans absolut sista bud och han tog hem det. Så oavsett om hans "autobud" hade legat på 15500kr eller 35500kr hade vi inte fått reda på svaret.

Ja du har nog rätt, jag ska villigt erkänna att jag aldrig använt tradera för att köpa något.

RESERVATIONSPRIS: Ej uppnått
Typ-1 Lilla Blå -65

16,806

Priset ?

https://www.blocket.se/annons/skane/vol … l/88613996

16,807

Priset är galet, men prisbilden han refererar till är helt uppåt väggarna galet  ICQ/bm  ICQ/bm  ICQ/be

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

16,808

Först tyckte jag det var dyrt, men kollar man på sista bilden får man också med en lätt fuktskadad Haynes reparationshandbok.

ICQ/ag

16,809

dyrt o dyrt . . . priset är väl en sak, men bilen . . ?!?!  ICQ/ai

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

16,810 Senaste redigerad av michaelth (2020-02-24 15:51:00)

Bilen är helt unik i sin design och vad jag vet finns det bara ett fåtal exemplar av denna modellen - en riktig pärla och helt unik.

Vilken tur...
plastaskit fuskkabbe.. men visst funkar ju men priset....
regnummer
NRA627  är en eskort..
och om jag läste fel..
NHA 627 en mg midget...
HHA 627 citroeng.... hmmm ser nog dåligt... eller så har den inte reggats in... eller fallit ur..
till rätt pris(mycket mindre) skulle ju öppen kaross -64 papper/platta vara lite intressanta...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

16,811

michaelth skrev:

Bilen är helt unik i sin design och vad jag vet finns det bara ett fåtal exemplar av denna modellen - en riktig pärla och helt unik.

Vilken tur...
regnummer
NRA627  är en eskort..
och om jag läste fel..
NHA 627 en mg midget...
HHA 627 citroeng.... hmmm ser nog dåligt... eller så har den inte reggats in... eller fallit ur..
till rätt pris(mycket mindre) skulle ju öppen kaross -64 papper/platta vara lite intressanta...

På de två första bilderna är det ju en helt annan bil från Belgien eller Holland..Inte Svensk regskylt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16,812

Phileas Fogg skrev:
michaelth skrev:

Vilken tur...
regnummer
NRA627  är en eskort..
och om jag läste fel..
NHA 627 en mg midget...

På de två första bilderna är det ju en helt annan bil från Belgien eller Holland..Inte Svensk regskylt.

Å jösses! Visst det är galna priser på vw. Men jag hopps verkligen att spekulant av denna gör lite forskning innan. Det är ju rätt upp å ner ljug!

Tomato Potato
Dyslexiker..

16,813

Killen är nog värderingsman på Bilweb Auctions...

Har mycket NOS-delar. Söker du nåt? Fråga på, men ha gärna reservdelsnumret redo...

Westfalia for ever. Jag är en Westfalia Anhänger.

16,814

Tycker den är fin. Lite sugen att lägga ett bud. Tror ni 150.000 uppfattas som oförskämt?

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

16,815

25hpman skrev:

Killen är nog värderingsman på Bilweb Auctions...

Hahaha ICQ/bj

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

16,816

Jaha... å där ligger det en pil...

https://www.blocket.se/annons/orebro/fo … r/88410307

Har mycket NOS-delar. Söker du nåt? Fråga på, men ha gärna reservdelsnumret redo...

Westfalia for ever. Jag är en Westfalia Anhänger.

16,817

6 pilar

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65 'såld'
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

16,818

Ehh vad ingår i denna deal. Vad gör bilderna med div växter i denna annons...

https://www.thesamba.com/vw/classifieds … id=2360790

16,819

Har nog rökt på innan han la in annonsen. ICQ/ag  ICQ/at  ICQ/bj

16,820

mr.notchback skrev:

Har nog rökt på innan han la in annonsen. ICQ/ag  ICQ/at  ICQ/bj

Jo det har han nog garanterat ICQ/bt

Bubbla -62

16,821

1950 split object på hjul blocket 7-tiden i morse

Jag har varken ansiktsbok eller tatueringar.
Finns jag?

16,822

umekille skrev:

1950 split object på hjul blocket 7-tiden i morse

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ … 0/88947544

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

16,823

Det är typ 10:e gången att den är ute på blocket.

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65 'såld'
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

16,824

WW  ICQ/bj delar Gävle.

https://www.blocket.se/vi/89920088.htm

16,825

Ett tips till mina vänner i Dalarna.

https://www.tradera.com/item/392630276

/ Öschötten EskiL