1 Senaste redigerad av Hella (2020-03-17 05:03:24)

Nån form av strömbrytare till Eberspächer i 411/412 och kanske även Bay-buss, ligger i korrekt originalkartong men uppvisar tecken på att ha varit monterad. Lite osäker på vad den är bra till förutom att det är strömbrytaren till Eberspächern, men det verkar vara tidur inbyggt i den (trycker man in knappen och vrider medurs så börjar den ticka), vrider man knappen medurs utan att trycka in den så klickar det först till och sen kan man vrida ytterligare 3/4 varv (ungefär som volymratten i en äldre bilradio), med tanke på namnet så skulle det kunna vara en temperaturregleringsfunktion i den!?

Har nån behov av den, eller bara vill fylla upp reservdelshyllan, så vill jag ha en hundring för den.

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

2

Sender du til Norge? Betaling på paypal? Betaler selvsagt for porto...

3

arildbjo skrev:

Ingen Paypal, utan banköverföring i så fall. Lite tveksam till att skicka till Norge, numer så verkar Postnord kräva att man fyller i en tulldeklaration som jag fan inte begriper mig på..... Du ska inte till Sverige nån gång framöver och har nån på "svenska sidan" som jag kan skicka den till?

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

4

Hella skrev:
arildbjo skrev:

Ingen Paypal, utan banköverföring i så fall. Lite tveksam till att skicka till Norge, numer så verkar Postnord kräva att man fyller i en tulldeklaration som jag fan inte begriper mig på..... Du ska inte till Sverige nån gång framöver och har nån på "svenska sidan" som jag kan skicka den till?

Kan meddela att tulldeklaration behövs inom hela EU , det är något nytt från årskiftet.
Ska dra iväg ett paket till Frankrike och råkade ut för samma sak.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Hella skrev:
arildbjo skrev:

Om du har plass til å ha den liggende så er jo det en mulighet, eller å sende til noen jeg kjenner i Sverige. Ev Bussgods til Charlottenberg.

6

kisavw skrev:

Kan meddela att tulldeklaration behövs inom hela EU , det är något nytt från årskiftet.

Inom EU åxå?? Det var ju lite oväntat, det ska väl vara tullfritt inom EU såvitt jag förstått... Det hittas på så mycket konstigt för att byråkrater ska få jobb!  ICQ/be

7

arildbjo skrev:

Om du har plass til å ha den liggende så er jo det en mulighet, eller å sende til noen jeg kjenner i Sverige. Ev Bussgods til Charlottenberg.

Det är inga problem att ha den liggande, den är ju inte så stor!  ICQ/ab

Om Du inte har nåt akut behov av den, så kanske Du känner nån som ska till Bug Rauk-träffen på Gotland? I så fall kan jag ta med den dit, så blir det ju fraktfritt! Annars kan jag kolla frakten till Charlottenberg.

8

Hella skrev:
kisavw skrev:

Inom EU åxå?? Det var ju lite oväntat, det ska väl vara tullfritt inom EU såvitt jag förstått... Det hittas på så mycket konstigt för att byråkrater ska få jobb!  ICQ/be

Ja jag ifrågasatte det med men tydligen ngt nytt !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

9

Räcker det inte med den sån här, inom EU?

Post's attachments

Dekl.JPG, 43.97 kb, 485 x 276
Dekl.JPG 43.97 kb, 113 downloads since 2020-03-12 

"ljushuvud"