***SEK 20 000 för den som hämtar innan 30april**
På grund av ändrade planer så kommer denna buss inte ut på vägarna denna sommaren så kollar här intresset då jag funderar på att sälja istället.
Projekt för någon som är händig.
Bilen står i Skogås ( Söder om Stockholm) och har körförbud.
Registreringsnummer är GHE 141 ,VW folkvagnsbuss Late Bay från 77.
Motor 2liters insprutnings (elektromekanisk) GE
Vägmätarställning : 98715
Nedslag på besiktningen 27NOV19:
1) Stomme Tvärbalk Främre rostskadad ( Ny tvärbalk medföljer , köpt på VW Custom Speed , Hyllinge www.vwcsp.se)
2) Infästning bakvagn,vänster, rostskadad
3) Golv , fram höger,rostskadat ( Finns ny plåtdel köpt på VW Custom Speed, jag har även en ny del för vänster sida som man kan byta om man är händig med svetsen
Bra att veta:
Stomme,tvärbalk bak ,rostskadad ( medföljer ny som är köpt på VW Customspeed)
Golv, båda sidor, rostskadat
Golv, Fram Vänster, Rostskadat (Finns ny plåtdel köpt på VW Custom Speed som jag nämnde ovan)
3’ans växel är trasig och även tankgivaren så de bör bytas ut i samma veva som man fixar punkt 2 i besiktningsprotokollet ( jag har renoverad begagnad växellåda samt ny tankgivare samt o-ring, köpt på VW Custom Speed som medföljer)
Min vanliga verkstad gissade att detta är ett jobb på ca 2 veckor.
Bilen går bra att köra och är framförallt invändigt i mycket bra skick, orginalinredning , vinyl, båda baksofforna intakta.
Den bakre baksoffan kan man enkelt fälla fram så att man kan göra en enklare säng ( det var det som var tanken när jag köpte bilen).
När jag köpte den i September så hade den körförbud, pga nedan punkter, sedan OCT2014 ( hade stått i varmgarage sedan dess )
Infästning Bilbälte,I, Hjulhus,bak,båda sidor,rostskadad ( fixat av verkstad)
Stomme tvärbalk,mittre,rostskadad ( ny från VW Custom Speed )
Avgasssystem,läckage,avgaser I personutrymme( nya värmekamrar från VW Custom Speed och bättre begagnad ljuddämpare)
Stötdämpare,bak,båda sidor,dämpverkan otillräcklig ( nya från VW Custom Speed)
Spindelled,höger,undre,glapp ( nya från VW Custom Speed)
Allt ovan är fixat och blev godkänt på besiktning 27NOV19