skruvar vidare
monterade alla mätare
och börjar att skruva ihop motorn
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Min 59a
skruvar vidare
monterade alla mätare
och börjar att skruva ihop motorn
försökte att fixa till färgkods-etiketten som ska sitta i reservhjuls baljan
Jag har aldrig sett en sån modell av etikett förut
Kul! Inget jag har hört heller.
Nu lärde vi oss något nytt.
Herberts var en tillverkare av färger och lacker med säte i Wuppertal, Tyskland. Herberts var en multinationell tillverkare och ingick 1972-1999 i Hoechst och 1999-2012 i DuPont under namnet DuPont Performance Coatings (DPC). Sedan 2012 är verksamheten en del av Axalta Coating Systems som ingår i Carlyle Group.
Herberts historia sträcker sig tillbaka till 1866 då företaget grundades av Otto Louis Herberts i Barmen. Företaget tillverkade lacker för droskor och golv och senare började man tillverka speciallacker för lokomotiv och tågvagnar. 1924 grundade Kurt Herberts ett företag som 1927 gick samman med familjeföretaget som leddes av fadern Walter Herberts. Utvecklingen av nya produkter och produktionssätt under 1930-talet gav företaget en tätposition inom lack- och färgindustrin. Efter 1945 upplevde företaget, Dr. Kurt Herberts & Co,[1] en betydande tillväxt i samband med återuppbyggnaden och som leverantör av billacker till den tyska fordonsindustrin.
1955 - The beginning of Standox
In the 1950s the automotive industry around the world began to flourish. In the years following the war, owning a car and becoming mobile was a dream that many could finally make come true. In 1955, Germany was already producing the millionth VW Beetle. Known locally as the Knutschkugel – roughly translated to mean the “kissing spot” – it had become popular far beyond Germany’s borders and was soon to be produced globally.
At the same time, demand for automotive paints surged. And that inspired an employee of the paint manufacturers Herberts based in Wuppertal, Germany. The 22-year-old Gerhard Rieger, who had only just completed his apprenticeship two years earlier, presented his idea for a new refinish range at a distributor conference. The distributors were enthusiastic, but at Herberts, his idea was met with reticence. The research and development departments were rather sceptical, but Rieger didn’t lose heart and found an unlikely ally in the head of company, Dr Kurt Herberts, who gave the ok for the new project to go ahead.
Kurt Herberts’ family had been involved with coatings for generations. His grandfather had founded a paint works in Barmen, Germany in 1866 and had passed it on to his sons in 1901. In 1927, Kurt took over the management and Herberts quickly became one of Germany’s leading paint manufacturers. Two particularly interesting projects are worth mentioning: Herberts supplied the paint for the famous Graf Zeppelin airship, and for the Do-X, the largest seaplane ever built.
The refinish paint Herberts launched onto the market in 1955 under the name Standox – a combination of “Standoil” (a raw material for paint production) and “oxidative” (drying) – was so successful that it was soon used as the name for a full product range. The advertising slogan of the time was “Standox – true to the original” as the refinish paints stood out for their excellent colour matching with OEM paints.
An important step on the path towards building a brand identity: from 1960 onwards, all packaging included the “bow-tie” in the blue Standox colour. From 1963 on, Standox conferred the “Safety through professional work” seal on its partner bodyshops. Over time, this initially loose association of quality bodyshops became Repanet, what we know today as the network of outstanding bodyshops that covers the whole of Europe.
Thanks to the good contacts of the field sales force, Standox knew exactly where bodyshops faced problems. This repeatedly led to product innovations with which Standox supported its customers and set new standards for the industry. In this way, the metallic two-coat paint (1968) for example made new colours possible, the One Visit Application (1992) helped to make refinish work more efficient, the Exclusive Line (1995) introduced unique colour nuances and the Standoflash UV technology (2007) sped up micro-repairs. The brand’s claim not just to copy market developments but often to anticipate them has remained part of the Standox identity to this day.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Herberts
https://www.standox.com/corporate/en_GB … 1955.html#
Med ny lack så behövs det nya kofångare
Hittade ett par NOS
även NOS horn är fixade
Blir snyggt det där.
Lite ny textil behövdes också 
Helvete vad snyggt!
Gillar gröna toppen!


Första gången jag ser en så tydlig stämpel på en kofångare.
Brukar knappt gå att tyda dom man ser.
Mycket snyggt!
Stiligt!
Såå snyggt! Det gröna soltaket osv... 
Håller med Mettis!
Förslag: Australien sidolister och ett litet grönt fält i det omslutna området som matchar plåstret?
S
Snyggt, vad har du köpt mattan?
Den såg riktigt bra ut.
monterade resten av mattorna idag mycket trixande innan det kändes bra (lite justering senare i veckan)
Växelspakslås måste man ha
Så måste man torrköra lite
Snyggt, vad har du köpt mattan?
Den såg riktigt bra ut.
dom är klippta efter nos mattor sen kantsydda

Allt ser väldigt bra ut, det har du gjort bra.
Kantsydd med vinyl (skinn)? Ser meget bra ut!
Kantsydd med vinyl (skinn)? Ser meget bra ut!
dom är sydda med textil band i samma färg som mattorna
Skruvar vidare med bilen
monterade skärmarna mm
fick slipa rent från färg så det blev kontakt i baklysena
kofångaren och hornen är nos
Ja du vet vad vi tycker dvs helt perfekt!!
Som vanligt när du är igång Niklas :

Lite till monterat
Nu är all el klar och fungerar som det ska
Boxerville » Projekt » Min 59a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.