1

Hoppas få hjälp med denna fråga.
Håller på att renovera en splitbuss, sen 63:a.
Hur är det, skall det vara en o-ring för att täta drivaxelröret mot växellådan, förutom distanspackningarna på den årsmodellen?
Mvh Pax

2

Det ser inte ut som det behövs en oring där.

Post's attachments

20200307_080956.jpg, 295.14 kb, 1200 x 900
20200307_080956.jpg 295.14 kb, 142 downloads since 2020-03-07 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

dom senare rören har Oring 
Har för mig att bryt punkten är 67 med Oring 
Så du behöver ingen 
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Vad har du för storlek på kronmuttern?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

PPRMicke skrev:

dom senare rören har Oring 
Har för mig att bryt punkten är 67 med Oring 
Så du behöver ingen 
/// M

6

Man får tacka för hjälpen. Kronmuttern är 46mm.

7

pax skrev:

Man får tacka för hjälpen. Kronmuttern är 46mm.

Lattjo det där, för som jag läst kommer inte de förrens februari -64.
Men...…. att tänka på är att de oringar som följer med i packningssatsen till överfallen alltid är för små.
Alla oringar till tidigare bussar och bubblor mm har den klenare axeldiametern, och således en mindre oring.
När du klämmer på den kommer det läcka, så skaffa en större oring så blir det tätt.
Jag kommer inte ihåg vad jag tog, har inte hittat uppgifter på korrekt oring till -64-67.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

8

Mogge
Jo, men helt rätt.
Skrev ju sen -63. De sena var i stort
sett en 64-a med bland annat den nya framvagnen.

9

pax skrev:

Mogge
Jo, men helt rätt.
Skrev ju sen -63. De sena var i stort
sett en 64-a med bland annat den nya framvagnen.

Och bakvagnen.
Köp rätt oring :-)

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

10

Mogge
Vilken o-ring menar du. Den som sitter mot spacern i navet? Tydligen ska det ju inte vara någon på locket till drivaxelröret. Har du måtten på den rätta dimensionen?

11

pax skrev:

Mogge
Vilken o-ring menar du. Den som sitter mot spacern i navet? Tydligen ska det ju inte vara någon på locket till drivaxelröret. Har du måtten på den rätta dimensionen?

Överfallet är ju detsamma, det är axeln som är grövre.
Kommer inte ihåg vad jag köpte för storlek, men killgissade genom att mäta den vanliga axeln och jämföra med den grövre och lägga på motsvarande mått på de nya jag köpte.
Använder man den som skickas med i satsen så sträcks den så mycket att den blir för liten i profilen och läcker.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!