Min Karmann Ghia är till salu den ska finnas på Gasoline Mega Swap Meet and car show i Katrineholm på Lördag.
Det är en typ 34 den kom ut från fabriken december 1961 = den 19e äldsta kvar i världen. Karosseri nr 396 och chassi ca 7000.
Den har blivit under renovering sedan 90 talet, tyvärr mycket plåt har blivit byt, 3 bilar (61-64-66) har blivit använd för plåt renovering = kaross är inte 100% original 61 (expert på typ 34 modell kommer att se dom skillnader direkt).
Chassi är senare modell med korrekt bromsar (delvis jag återkommer till denna punkt). Bilen är registrera som års modell 62 (december 61).
Original motor var en 1500 simple förgasare. I dag finns på plats en 1600 double förgasare från en senare typ 34
Bromsarna back är modifiera för att få plats med efter marknad BRM fäljar (kommer från en typ 1 1966).
Inredning kommer från en senare typ 34.
Kaross är rå = inga plastik padding som döljer rost, inga mattor i bilen som döljer rost. Bilen är 99% komplett kan ingår extra delar om man är intresserad…
Kvar att göra
- Fixa färdig inredning
- Koppla el (i dag starta bilen med nyckel med resten an el system är inte kopplat, alla kablar finns på plats.
- Måla om bilen om man önskar
- Köra den till besiktning.
Jag kommer att finnas på plats Lördag EM om någon är intresserad… Köp bilen med alla extra delar och sälj delar på sidan om för att finansiera inköpt … 
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK
Priset är ?