Hello flickor och pojkar.
Jo som märkts så gick luften ur efter Volksmeet, mest kring ofärdiga projekt och andra saker som också locker mer än skrotbilar så jag bestämde mej för att sälja undan allt. Nu kom jag till sans innan det hände tack och lov, mycket pga goda vänner men jag har började iaf att städa och sälja bort det jag inte ville ha eller orkade med . Först gick Fiat 128:an, K70:in och en T3 pickup. Mycket skönt och sen så hade ett par killar varit och ryckt i splitbussen och den skulle ju aldrig lämna gårn var det ju sagt...eller skulle den kanske det ?
Jag har ju haft den i 10 (!) år men blir ju aldrig klar liksom.. Rallybilen var också min eftersom jag köpte ut Kalle innan Volksmeet men jag är nog ingen ny Colin McRae så äh, va fan säljer den den då! Ock så köpte jag en Variant istället , en sån har jag inte haft , men kändes som det var för mycket jobb iaf, körbar och komplett men jääteroostig... så den såldes iväg den också. Fick ett buggyobjekt i inbyte så det kan bli nåt i framtiden kanske
Men jag var iväg på några träffar och då kom frågan upp igen om bussen skulle säljas och vi kom fram till ett pris jag inte kunde tacka nej till så då blev det så. Den såldes och hämtades i lördags då jag lovat att svetsa klart den ( eller nästan,, lite blev det kvar men det fixar du själv Köpar´n
)
Så då bestämdes att -67:an blir kvar och fräschas upp istället. 1915 maskinen från rallybilen blev kvar och så lägger jag en lack på den i vinter så då får den hänga med ett tag till. Fyndade ju en uppsättning balla alu.hjul och som säkert sitter på till nästa säsong. Hur många Hegglin har ni sett !?
För övrigt så var jag ju runt på en del träffar, VM som sagt Folkaparken, Kuus Ratbay, Volks of Helsinglands träff och End of Summer i Iggesund och naturligtvis VWATER som vi lade ner i somras efter fem lyckliga år. Kunde ju inte låta bli en skrothämtning heller när det står en Splitbubbla på menyn så den står nu som en trädgårdstomte på gårn
Länk till album på min Facebook : https://www.facebook.com/marcus.helsing … 9489549687
Så även om jag inte var så aktiv i garaget eller här så vatr jag inte helt under isen men nu känns det iaf bra igen, Sålde undan massa saker som tog onödig energi och nu med meklust tillbaka blir det en snabbrenovering av ´67:an och sen till nästa vinter fokus på Porschen. Synd att den bara står ju..
Men allra först lite semester över jul och sen på nya året blir det fart i smedjan igen, då tillsammans med nästa generation Helsing då dottern köpt en A-traktor med lite fix
Post's attachments
IMG_2574.jpg 170.5 kb, 242 downloads since 2017-12-11

IMG_2631.jpg 555.77 kb, 252 downloads since 2017-12-11

IMG_2724.jpg 231.17 kb, 256 downloads since 2017-12-11
You´ll never know...