1 Senaste redigerad av BeeGee (2019-12-22 10:07:24)

Hej!

Intresserad av komplett uppsättning eller delarna var för sig, till en 1303 cab (-73 och framåt). Även framsäten från andra årsmodeller av Super Beetle kan vara intressant, men baksätet (sittdyna och ryggstöd) måste vara från en CAB. Skick eller färg på klädsel inte avgörande.

Eventuellt kan baksäte från -72 års model (1302) passa, dock osäker på detta, någon som vet?

2

Jag har framstolar från en 1303 årsmodell 73,ljusa minns jag dom är.

T2b taigagrön ´77

3

Hej lyfter upp denna annons igen. Hittar en del i USA men frakten blir ruskigt dyr.....betalar bra för något på denna sidan Atlanten!

4

Hej!

Baksätet från en 1302 cab borde passa också. Letade efter ett till min 72:a och hittade nu ett baksäte på tyska Ebay-Kleinanzeigen. Kolla där, finns en hel del bubbladelar där.

/Ronald

5

Tack Roland!  Det ska jag kolla upp. Får gräva fram den genomrostiga skoltyskan lite eller hoppas på att Google Översätt kan sin folka-tyska-svenska ICQ/ad Brukar bli sådär med tekniska termer!

1302 har ju en liten annan och rakare utformning på sufletten jämfört 1303, i sin tur beroende på raka ramrutan. Vet dock inte om det påverkar något runt baksätet, t.ex om lederna till suflettmekaniiken är annorlunda och påverkar ryggstödet eller låsningen? Någon här på forumet som vet eller rent av har möjlighet att jämföra?
/Allt gott
BeeGee

6

Folxwagen skrev:

Hej!

Baksätet från en 1302 cab borde passa också. Letade efter ett till min 72:a och hittade nu ett baksäte på tyska Ebay-Kleinanzeigen. Kolla där, finns en hel del bubbladelar där.

/Ronald

Tack igen för tipset. Finns mycket delar där och hittade ett baksäte minsann. Kom hem idag. Rekommenderar sidan till andra också. Funkar bra att automatiskt översätta med Google om tyskan skrämmer en.  Frakt får man ofta själv boka. Testa Sendify, funkade kanon!

7

. . .  fast han heter ju Ronald . . .   ICQ/bj  . . . sorry . . .

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

8 Senaste redigerad av Folxwagen (2020-02-24 14:40:59)

Bara säga till om det behövs hjälp med översättning till tyska. Min tyska går hyfsat bra (mitt modersmål ICQ/bf)