Vilka färger/koder är det till fälgar på en 52:a som är L73 chestnut brown och vilken kod är det på växelspak, handbroms, rattstång och stolsunderrede? Det är någon ljusbeige färg.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Färgkoder till 52:a
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vilka färger/koder är det till fälgar på en 52:a som är L73 chestnut brown och vilken kod är det på växelspak, handbroms, rattstång och stolsunderrede? Det är någon ljusbeige färg.
Hej!
Håller på att renovera en 51:a så jag söker samma svar. Hittade det här på thesamba;
"Bob mentioned that the steering column, e-brake, and gear lever etc should be L278 but according to JT Garwoods book L71 beige is the correct color for these items on a 52 delux. The wheel rims should be L11 like the body... but the inner hub is only L75 up to chassis 1-0397021 and is L87 Pearl White from 1-0397022 on.
The steering wheel and horn button case should be 567 ivory on delux cars up to chassis 1-0397023 and L278 grey beige on delux cars from that chassis number on."
Ta vad dom skriver på Samba med en stor nypa salt.... speciellt om dom nämner Garwood boken...
Jag har inte färgkodera på inredningarna, bättre att försöka "skjuta" på något oblekt ställe.
Jag fick reda på av Fahlke att inredningsdetaljerna på tidig 52:a är L71 = RAL8025. Jag jämförde med RAL-färgkarta och det stämde.
Kolla med Fahlke om han har färgkod för 51.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Färgkoder till 52:a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.