1

Fru Olsson delade ut en Gene Berg spak i julklapp ICQ/bs
Monterade den glatt men hur jag än försöker justera den så funkar inte backspärren, back går i utan att man trycker in knappen men jag känner att när jag trycker in den att jag kan trycka spaken mera åt vänster.
Finns det ytterligare man skall tänka på vid montering ?

2

Tryck hela spaken åt vänster så långt det går innan du drar fast den. Ibland måste man fila lite för skruvarna för att få den tillräckligt långt åt sidan. Jag misstänker att du inte får i 3 o 4 som det ärnu.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Kan också vara bra med en medhjälpare som trycker basen åt sidan när man drar fast fästskruvarna.

4

Tack för tipsen, alla växlar går i just nu.
Det är inte plattan som är sliten, original plattan under spaken alltså ? Sliper hellre ur hålen i den än i spaken

5

Jag hade meck med när jag installerade min. Jag har för mig att jag kapade med vinkelslipen i plattan för att kulan skulle kunna gå mer åt sidan sedan funkade det prima

6

Hur är det med plast bustningen under spakstället och leden vid växellådan
Om någon av dom är lite dåliga så skapar det bekymmer ( dom brukar vara dåliga på bilar som är mer än 40 år)
/M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

7

Blev att slipa ur så det gick att skjuta spaken ännu mera åt vänster.  nu ramlar nte back växeln i okontrollerat