1

Började att kapa i mina hjulhus idag och lite frågor uppstod. Ni som har gjort detta förut får gärna hjälpa mig.  ICQ/bc

På bild nr 1 så ser man att bilen har trippelplåt om man räknar med värmekanalen, ska det vara så original? Har bara sett att man har dubbelplåt, alltså hjulhuset och kanalen. På andra sidan bilen ser det ut som att det bara är dubbelplåt..  ICQ/be

Bild nr 2 och 3, finns det något tips på hur man ska svetsa fast denna del igen utan att kapa upp halva bilen? Tänkte först köra den underifrån då jag ska ta bort bottendelen av värmekanalerna men då finns det ju några stora rör i kanalen.


Och bild nr 4, det är de här "rören" jag menar, kan man ta loss dem på något sätt? Och varför har inte alla bilar dessa, eller har det med årsmodellen att göra?


https://i.imgur.com/nCmXCtb.jpg

https://i.imgur.com/P1HfH1y.jpg

https://i.imgur.com/zlDjau7.jpg

https://i.imgur.com/HP5OzBs.jpg

Typ 1 -60 Kungliga Telestyrelsen (RIP)
Typ 1 -62 (Såld)
Typ 1 -62 Berylgrön soltakare (Såld)
Volvo 144 -72 taxi

2

Bild 1 så har du nog en gammal lagning du är och gräver i. Kolla upp och ta bort den helst. Ska bara vara trippelplåt där sparkväggen kommer ner. En smal kant som du ser även inuti bilen framme vid fötterna.
Bild 2 röret kan du skära upp yttre plåten så du kommer åt att svetsa fast det.

Inre värmerören fanns inte på alla årsmodeller. Vet faktiskt inte när dom kom.