Genomtänkt som vanligt när du gör något.

Ni som följt min tråd ett tag kanske minns kanske hur jag fixerade fronten när jag kapade loss den.
Idag har jag efter drygt två år äntligen fäst fast fronten igen. Trots att jag bytt det mesta plåtarna i fronten känns det som att jag lyckats att bibehålla läget på fronten då springorna är identiska som innan.
Innan fixeringen monterades gummilisterna som monteras bakom frontplåten.
Ser jättebra ut, bra jobbat.
Nu är det bara resten kvar.

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Arbetet fortskrider.
Första sparklådan monterad..

För att vara en självlärd kis i ett vanligt hemmagarage är detta än mer imponerade då Ghia kommer bli en av landets mer välbyggda- Snyggt!
Har Du tänkt på vad tomt och innehållslöst livet kommer bli då Ghian väl är klar? *blink*
235 2019-12-10 14:47:55 Senaste redigerad av Ghia64 (2019-12-10 14:48:17)
För att vara en självlärd kis i ett vanligt hemmagarage är detta än mer imponerade då Ghia kommer bli en av landets mer välbyggda- Snyggt!
Har Du tänkt på vad tomt och innehållslöst livet kommer bli då Ghian väl är klar? *blink*
Det är då man släpar hem en upprutten splitbuss å bygger något fränt!!! 
Tackar för alla fina ord, vill inte påstå att jag är så värst duktig, försöker bara ta det lugnt och är noggrann.
Kanske därför som det tar en sån fruktansvärd lång tid med bygget men det kanske är tur för vad skall man annars göra i garaget?
Våndades nog i ett halvår innan jag tog mod till mig att svetsa fast värmekanalerna som är helt avgörande för karossens form och dörrspringor.
Idag fick jag dit även andra tröskeln och har också tagit bort alla invändiga stag som jag haft för att få till rätt form på bilen (ligger på golvet under bilen) nu när karossen börjar bli stabil av sig självt.
Efter det punktade jag fast baksätesramen och testade att baksätet fortfarande passade.
Och det gjorde det .. 
Tjusigt jobbat !
Jag har en instrumentpanel nytillverkad om intresse finns.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

Jobbar vidare, nu med bakre delen av vänster framskärm.
Mycket jobb bakom som inte syns senare men vill ha det så orginallikt som möjligt.
Passat in plåten och det ser ut som att jag lyckas få till dörrspringan i framkant av dörren.

Inte så mycke att visa men gjort båda sidorna helt klara...
Tog lång tid till att få till dörrspringorna..
Har även gjort klart håltagningen för sidolisterna
Passagerarsidan har också fått tillbaka pressningen för Karmann-emblemet.
Nästa steg blir att ta tag i plåtarna framför bakre hjulhusen..
trägen vinner 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bra framsteg där Viktor.
Lika fina som Ghiorna är -lika jävliga är de att göra karossjobb på.
Mycket gediget plåtarbete! Kul att se någon som inte nöjer sig med halvdant jobb! Inspirerande!

jag gillar det :-)
Grym renovering, bra bilder 
Tog tag i inpassningen av nästa plåt men insåg ganska snart att inre skärmkanten måste vara på plats innan så fick ta tag i det också.
Skärmkant klar, saknas lite epoxi sen kan biten mellan dörr och skärmkant fixeras.

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Va bra det blir
Jag ser fram emot att börja med min nästa vinter.
Och då blir det ju bra att ha din tråd att kolla på.
Inre skärmkant har du köpt den eller har du tillverkat ?
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Snyggt och bra jobbat