Blev lite i helgen med.
Mätte volymen på förbränningsrummen
Sedan blev de att borra och gänga för att kunna plugga oljekanalerna efter rengöring 
-75 Dubbelhytt skrotad
-68 bubbla med -54 kaross
-73 1303 objekt
-65 1500 S
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Gul -54 California rat looker
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blev lite i helgen med.
Mätte volymen på förbränningsrummen
Sedan blev de att borra och gänga för att kunna plugga oljekanalerna efter rengöring 
Berätta gärna om din amr500. rätt nyfiken eftersom ja själv är tänkt att beställa
Den är köpt på ebay. Har inte så mycket att berätta om själva kompressorn.
Ska bygga eget insug mot motorn samt till den weber 40dcoe jag kommer att använda. Jag tor att jag kommer att driva den med en multirem som även går över generatorn.
Den är köpt på ebay. Har inte så mycket att berätta om själva kompressorn.
Ska bygga eget insug mot motorn samt till den weber 40dcoe jag kommer att använda. Jag tor att jag kommer att driva den med en multirem som även går över generatorn.
intressant att se jämfört med insprutskonvertering 
Monterat ihop vevaxeln jag ska använda.
Motviktsvev med 69mms slag, allt viktjusterat och balanserat tillsammans.
Kamaxeln en engle W100 monterad med kamdravet.
Samt stötstänger som kapas.
Förra helgens ihop monterande av motorn.
Halva blev i alla fall klar.
Nice!
Vad är det för plåt under veven? Är det nått skvalp skydd?
Vad är det för plåt under veven? Är det nått skvalp skydd?
Ja det är ett skvalpskydd.
Shimsade in axialspelet igår kväll.
Det gick bra efter lite kommunicerande med mer kunniga personer här på forumet. Tack för hjälpen.
Nu är det spelet 0.13mm lite högt men när den ska gå med kompressor så kan det nog bli bra.
Har haft lite olika erfarenheter av skvalpskydd. Beroende på kam hamnar nockarna väldigt nära plåten. hade en kund som påstod att hans 1600 original spikade vilket jag tvivlade på. Jag rev motorn och såg att spikningarna var kammen som nästan nött hål i plåten. Jag brukar ta upp hål i plåten för nockarna på kammen men en bättre lösning än en skvalpplåt är en tunn djupsump som gör att olja alltid finns vid pickuppen.
Har haft lite olika erfarenheter av skvalpskydd. Beroende på kam hamnar nockarna väldigt nära plåten. hade en kund som påstod att hans 1600 original spikade vilket jag tvivlade på. Jag rev motorn och såg att spikningarna var kammen som nästan nött hål i plåten. Jag brukar ta upp hål i plåten för nockarna på kammen men en bättre lösning än en skvalpplåt är en tunn djupsump som gör att olja alltid finns vid pickuppen.
Bra tips. Det såg ut att gå fritt när jag drog runt.
Blev lite gjort i helgen med.
Ett av stagen till kompressorn tillverkat.
Nu ska insuget byggas.
Fördelarlocket... var sitter den original ..vad för fördelare?
Fördelaren liknar en 009. Lock finns här https://vwcustomspeed.com/produkt/Forde … at-009-mfl
Fördelaren liknar en 009. Lock finns här https://vwcustomspeed.com/produkt/Forde … at-009-mfl
Okey tack ,
P. skrev:Fördelaren liknar en 009. Lock finns här https://vwcustomspeed.com/produkt/Forde … at-009-mfl
Okey tack ,
Ja fördelaren är en 009 kopia som jag har gjort stum så den inte ändrar tändförställningen.
Fördelarlocket är Saab 900 -98
Nu börjar det likna något, men det är inte alldeles lätt att få till alla krökar. 
Undre delen klar, nästan....
Snyggt jobbat med insuget! Blir det ett till fäste till kompressorn från tändspole skruvarna på fläktkåpan? Eller har du någon annan lösning?
Snyggt jobbat med insuget! Blir det ett till fäste till kompressorn från tändspole skruvarna på fläktkåpan? Eller har du någon annan lösning?
Tack!
Det ska svetsa in ett stöd på röret ner mot blocket så jag kan bulta där. Sedan får jag se om det behövs mer när jag startat upp den.
Så är arbetet igång med nästa del.
blir kul att se denna surra runt!
blir kul att se denna surra runt!
Ja det ska det verkligen bli.
Det blev ju mer gjort idag så det närmar sig.
Snyggt rörmokeri 
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Gul -54 California rat looker
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.