Det var ju "bara" att sätta igång å sprätta punktsvetsar nurå...
Men närå
Ville mjuka upp plåtkunskaperna en smula före det, så jag började på grotta i den andra änden på baklämmen istället.
Var betydligt mindre angripet av både rost och skador.
Vek försiktigt upp falsningen för att på så sett kunna få in ny plåt hela vägen in i hörnet. Kändes som den vettigaste vägen att gå.
Kan tala om att bottenplåten är fastpunktad innan plåten slutligen viks runt original, så det blir lite lirkande och slipande innan det gamla möget försvann.
Efter att till slut fått dit denna bit så fortsatte jag vidare att lappa...
Kapade bort det sämsta vid gångjärnet för att även här vika upp falsen precis lagom för att kunna rensa rent och bereda plats för ny plåt.
Sen var det bara att knäcka till en lagom plåtbit och försegla det igen. Tyvärr ingen bild på detta, glömde fota innan hemgång.
Är ju lite kul att smålappa på detta vis faktiskt, ska bli spännande å se hur jag löser infärgningen framöver??
Hörs nästa gång 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

Och med detta bevisas det ju att det kommer gå alldeles utmärkt att åka 6 personer i denna vagn
Ska se till att ha den bilden med mig när det är dags att tala om hur många passagerare vagnen ska få inskrivet i registreringshandlingarna 

Inklusive undertecknad

sådan vill jag oxå ha..