Tack Bengt
Ja det är ganska svårt att få det rakt, plåten vill slå sig hela tiden om man inte ta det lugnt. Nu är den på plats och jag är ganska nöjd.

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Adhd Splitbuss 64:a
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tack Bengt
Ja det är ganska svårt att få det rakt, plåten vill slå sig hela tiden om man inte ta det lugnt. Nu är den på plats och jag är ganska nöjd.

Fint jobb! Jad är det för en gul rostskyddsfärg du använder, svetsar man rakt igenom den?
Looks good 
Jag använda Hagmans 2K epoxy primer men det är ingen svetsprimer dvs det måste göras plåtrent innan.
Kapade ur främre golv och ska nu fixar allt rostig kring denna plåt. Små pill lite varstans som ta tid.

Fortsatte med doglegen höger sidan hela nedre delen av insteget var rostigt och även a-stolpen. Det är nästan lika mycket arbete att byta lite rostskadat plåt än att göra allt nytt men nu är denna sida färdig.
Vänster sida behöver jag ny plåt som ersätter nedre delen av doglegen som är lövtunn.Ska beställa lite mera delar i morgon.

Fortsatte med doglegen höger sidan hela nedre delen av insteget var rostigt och även a-stolpen. Det är nästan lika mycket arbete att byta lite rostskadat plåt än att göra allt nytt men nu är denna sida färdig.
Vänster sida behöver jag ny plåt som ersätter nedre delen av doglegen som är lövtunn.Ska beställa lite mera delar i morgon.
Snyggt, känns begåvat att bara byta plåt som du gör med tanke på passformen på nya bitar.
Snyggt om du ska behålla skicket på utsidan åxå.

Lagat inte bara utbytt mot skräp plåt...

Idag kom ett paket från England
än så länge är det lugnt med tull, moms och det hela. Ska vara så året ut.
Nästa beställning blir ifrån Transporterhaus behöver adaptrar till mina Porsche bromsar och delar till IRS ombyggnation.

Fortsatte med vänster sida här fick jag byta hela nedre delen det var ingenting att rädda av den gamla. Det var ingen lek att få det fint den nya plåten var riktig dåligt. Golvet däremot var en dans att få på plats.
Värmerören i bussen och även under golvet är på plats men syns inte på bilderna. Dörren höger sida behöver lite kärlek.
Jag började svetsa i november och all plåtarbete blev klart i mitten av februari, har lagt 200 timmer på jobbet.

Bra jobbat 
Ser Snyggr ut
Skönt med en milstolpe klar 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Adhd Splitbuss 64:a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.