26

Jag är nyregistrerad och bor i ett säreget hus på en liten ort. Då är det lika med att skriva sin adress om man råkar posta nån bild i framtiden......

27

VWälkommen!  ICQ/ag
Du kan ju kanske bara skriva typ: Närmsta större stad är XXXX
Det som är intressantast är ju OM du kanske lägger ut en annons i köp/sälj så får man i alla fall en fingervisning var i vårt långa land du befinner dig.

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00

28

du kan inte skriva vilket län du bor i?

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

29

Fukk it. Jag skiter i att posta bilder på mitt hus så hittar inte tjyvarna hit:)
Men jag förstår att folk är försiktiga nuförtiden.

30

Man ska vara lite försiktig. Även bilderna man tar kan spara koordinaterna om man har gps aktiverad så vem som helst kan kolla upp vart bilden är tagen

31

Jag försökte uppdatera min profil idag men jag gav upp när jag inte lyckades lägga profilbild. Forumet sa bara att bilden var för stor! Går det inte att fixa så man skulle kunna lägga in lite större bilder? Eller kanske här finns nån som är bättre på retuschering än jag och kan berätta hur jag lyckas minska på bildens storlek ICQ/ag Blir tacksam för svar!

32

jag brukar minska profilbilder i paint.

33

Problemet är att filens storlek ofta blir för stor... Bilden kanske blir extremt liten för att kunna få ner filens storlek om man inte kan minska utan att röra på formatet?

34

Gif funkar bra ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

35

Sandbäck skrev:

jag brukar minska profilbilder i paint.

vilken storlek tar du då? har försökt men får också bara till svar att bilden e för stor

36

DAX att lyfta detta igen!    Som sagt, det vore riktigt schysst om alla kunde fylla i sin "Plats" i era profil-inställningar.

Sen kanske det inte behöver stå "Från" det kan va vilket "Landskap" eller "närmsta större ort eller stad."
(man behöver ju inte gå in detaljerat - tex : i hallen och sparkad ut genom nyckelhålet.  ICQ/be )

Jag personligen lägger inte ner någon tid att kontakta, tex - de som har köpes annons och inte uppger var ifrån de kommer.
Bara de är väl ett "straff" i sig    ICQ/bm

Silverbug skrev:

Vill inte klampa någon på tårna men förstår inte varför folk vill vara så hemliga  ICQ/an
Det handlar ju inte om att lämna ut kontonummer eller exakt adress utan en enkel information om vart i landet man bor. Det skulle underlätta mycket, framförallt inom köp och sälj om man slapp fråga så ofta vart grejerna/bilarna finns Default/hmm
Sen tycker jag att det är lite samma sak med de som döljer nummerplåten på bilar de säljer. Köparen vill väl ha möjlighet att kolla upp bilens historik, antal ägare, import mm, åtminstone om det gäller en dyr bil?
Sen har jag förståelse för att man döljer plåten på barndoorfyndet man hittat, eller egna projekt som inte är till salu. ICQ/ab

Peter S skrev:

Varför då inte göra fältet "från" obligatoriskt när man reggar sig. Detta har jag föreslagit ett antal gånger utan att få gehör.
Uppenbarligen går det fortfarande att regga sig utan att behöva ange detta, vilket man ser på annonser dagligen där säljare/köpare reggar sig för att kunna annonsera, men missat den viktiga poängen i att upplysa om var man finns/bor

goopher skrev:

Som sagt, det vore riktigt schysst om alla kunde fylla i sin "Plats" i era profil-inställningar. Kolla bilden här nedan:

http://www.zhozho.com/forumpics/Boxeridentitet.jpg
Vi tackar Löf för den korrekta identitetsbilden!

Väldigt enkelt att göra, tar inte speciellt lång tid och skulle underlätta väldigt mycket. Behöver ju inte vara på gatunivå exakt - ort eller närmsta största stad hjälper också. Tack!

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Farkoster: Pippi-gul cal-look (o\_/o) med soltak och Vit panel |o \/ o| med dubbla dörrar.

Snabb länkar till mina projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak.Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr.