1

Träffade i Gilleleje (Danmark) idag några danskar som renoverar traktorer.

Jag nämnde och nu vill de komma i kontakt med den berömde "Mr. John Deere" i Skåne en äldre man som renoverar traktorer till skick bättre än ny. De söker reservdelar.

Har träffat "Mr. John Deere" och snackat med honom samt sett några av hans objekt på en träff i Skåne men har inte sparat hans nummer.

Skicka PM eller smsa noll sju noll noll 369640

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Be dom åka och knacka på hemma hos honom.
Han bor i harlösa, sista huset på östra sidan, på huvudvägen, mot Sjöbohållet.
Han har även den gamla gulf? Macken med en halv amazon i häcken ICQ/ab
Brevid macken finns det en stor lokal full med traktorer.

Jag gissar iaf att det är denna farbrorn dom menar?
Jag känner honom inte alls, men vet om alla traktorer  ICQ/bf

Minns speciellt en gång när han kom till tisdagsträffen i lödde med en gammal stor traktor med två stora släp och 7-8 st gamla små John deer i nyskick på släpen  ICQ/bp

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Perfekt! Tack, jag försöker ta reda på adress, kanske danskarna vill ringa innan då det är en bit från Gilleleje till Harlösa. Tack för uppgiften!

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Hej jag tror att "Mr. John Deere" är en annan person som bor i Hjärup trakten.
Men visst har har även Sven en hel del John Deere, och om det nu inte är Sven? är jag övertygad om att han vet vem "Mr. John Deere" är. 

https://greater-copenhagen.net/branneriet-i-harlosa/

Sven malm-borg  noll70  776157åtta

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

5

Tänkte också på Harlösa samlaren, nu är ju inte jag från trakten, å är inte intresserad av amerikanska traktorer heller för den delen... Men, om det inte är harlösa mannen själv dom söker, så har han ju garanterat koll på vem det är dom söker.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

6

50 split skrev:

Tänkte också på Harlösa samlaren, nu är ju inte jag från trakten, å är inte intresserad av amerikanska traktorer heller för den delen... Men, om det inte är harlösa mannen själv dom söker, så har han ju garanterat koll på vem det är dom söker.

Nä de e" bra Danne ! håll dig till vw - jag har hört att vi kan få eksem av "sånt"  ICQ/bm

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

7

Tack alla för Edra tips!  ICQ/az  och god fortsättning!  ICQ/bq