1

Vad ska man våga ge för en 69:a Westfalia som är körbar och besiktigad. Rostfri under men har ett antal parkeringsskador i plåten som måste riktas. Nederdelen är omlackad runt om för femton år sedan, ngt gömmer sig säker där under men det är inte mycket synlig rost.
Inredningen är komplett och ser helt ok ut.

Inga bilder tyvärr..

2

Jag värderar dessa bilar väldigt högt. Mest för att det är de ultimata bussarna. Är sedan inredningen fin är det ett riktigt stort plus. Dyrare med ny inredning än lite plåt och färg. Självklart vill man ju köpa så billigt som möjligt, men sedan finns det ju något som kallas dumsnål också. En bruksskicks sådan som är körbar skulle jag värdera till åtminstonde 50.000:-, om inte mer.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

3

Är det den blå/gul/gråa i Sthlm med spännband på taket?

[

4

Japp. Vet du ngt om den?

5

Blågulgrå i Sthlm med spännband på taket lät ju nästan som min, men den är ju såklart inte till salu.  ICQ/ad

Intressant att få en uppskattning på värde då jag funderat en del på det för egen del. Min är ju ingen riktig westy men jag skulle nog tippa på ngt i den härad Kalle är inne på. Femtio papp kan vara ett klipp om den är fin, kan vara i överkant om inredningen är möglig och rost finns i mängder.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6 Senaste redigerad av MickeW (2011-08-25 19:38:38)

Nja, den hade nog varit med om en del. Både lappad bucklig och rostig. Trots allt ganska fin invändigt. 15000 var min idé men jag besinnade mig. Har för mig han begärde 20´

Ha,ha, Kee kanske var dig jag träffade. Har du rollator?

[

7

20k för en äkta westy med bra inredning låter som ett väldigt bra pris. Oavsett hur bulig den är i karossen.

8

Jag har inte rollator, (rullator?) så mig har du nog ännu inte träffat, eller så sågs vi ngn gång på en träff i det förflutna. ICQ/ab  "Alla känner apan, men apan känner ingen" brukar gälla när det kommer till sociala kontakter och mig, står alltid lika pinsamt förvånad när "halvbekanta" morsar på mig. ICQ/ad

Tjugo papp för en tidig baywesty låter som ett klipp, den kan vara ganska rostig och ändå vara prisvärd idag.

Själv slaktade jag en 72a-westy till förmån för mitt bygge, men det var innan bayarna hade hunnit börja dra iväg i pris. (så det är väl ursäktat?  ICQ/ad )

9

kee skrev:

Själv slaktade jag en 72a-westy till förmån för mitt bygge, men det var innan bayarna hade hunnit börja dra iväg i pris. (så det är väl ursäktat?  ICQ/ad )

Mjaa, helt ok kommer det väl aldrig bli ICQ/ad

10

Ja, det var mer tänkt som ett skämt Kee...

Bilen var kanske värd pengarna men jag såg den som ett renoveringsobjekt som krävde mycket jobb. Sedan är jag väl lite petig. Har haft mycket "billiga" fynd genom åren. I dag betalar jag hellre dubbelt så mycket för en dubbelt så bra bil.

[

11 Senaste redigerad av Bman (2011-08-25 20:04:24)

Rollator hade han. Jag var lite orolig för att jag skulle bli tvungen att behöva utföra förstahjälpen, hans andning var inte att leka med. Det var jäkligt mörkt i garaget och jag hade ingen ficklampa med mig. Om det blir ett andra besök så ska jag titta på den i dagsljus.
Det dummaste är att jag redan har en handfull projekt, men mycket vill ha mer.

12 Senaste redigerad av kee (2011-08-25 20:05:02)

MickeW skrev:

Ja, det var mer tänkt som ett skämt Kee...

Jo jag förstod att det var ett skämt, men ngt i mitt sätt att uttrycka mig gör att folk inte förstår att jag förstår skämten. Jag må ha kommunikationsproblem, men jag är inte dum.  ICQ/ad