Är det någon som vet av en guide för att byta länkarmsbussning, https://www.bildelaronline24.se/hd-karo … le/8008885 , bak på en passat -98, eller kan beskriva arbetsgången?
Kanske detta hjälper dig!
https://www.youtube.com/watch?v=OrHXcycTWUE
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Ja, det hade man ju kunnat hoppas på, men det är inte lika grejer...
Så här ser den del ut som jag behöver byta
https://www.bildelaronline24.se/hd-karo … le/8008885
Ja, det hade man ju kunnat hoppas på, men det är inte lika grejer...
En liten rackare , har du provat att kolla in passatklubbens forum ?
VW Typ 2 1967
Ser ju inte så knepigt ut.
Tre skruvar att lossa, och en genomgående skruv.
Min vän Google hittar inget. men om du tar en bild på den trasiga så kan vi här nog hjälpa till med goda råd lättare.
God jul så länge..
Kurtivan skrev:Ja, det hade man ju kunnat hoppas på, men det är inte lika grejer...
Om du menar VWPC så är det nerlagt, men hittade nu en avdelning för Passat i Volkswagengolf.se
kisavw skrev:Kurtivan skrev:Ja, det hade man ju kunnat hoppas på, men det är inte lika grejer...
Om du menar VWPC så är det nerlagt, men hittade nu en avdelning för Passat i Volkswagengolf.se
Hoppas du hittar ngt matnyttigt !
VW Typ 2 1967
8 2019-12-24 21:29:58 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-12-24 21:30:39)
Min vän google hittade den här bilden.
Jag skulle ställa bilen på pallbockar, lossa hjulen.
Sen ta en domkraft och hålla imot "bakaxeln" i höjdled, när jag lossade alla skruvar till bussningen.
Sen montera den nya lugnt och försiktigt.
Min vän google hittade den här bilden.
Jag skulle ställa bilen på pallbockar, lossa hjulen.
Sen ta en domkraft och hålla imot "bakaxeln" i höjdled, när jag lossade alla skruvar till bussningen.
Sen montera den nya lugnt och försiktigt.
Men se på den! Så där ser det nog ut! Bra bild. Jag har fått lite tips om att palla upp karossen bra, använda spännband mellan framvagn och bakaxel för att dra den på plats och sedan lira lite med garagedomkraft.
Låter som en plan.
Tala gärn om hur det gick ..
God fortsättning..........
Oj, glömde ju totalt uppdatera. Den här bussningen hade spruckit sönder på en sida och blev okörbar. Den hade blivit hemtransporterad med bärgare då axeln ställde sig snett och hjulet tog i hjulhuset baktill. Pallade upp karossen lyfte bakaxeln på den trasiga sidan med en liten verkstadsdomkraft, ett spännband framåt och ett bakåt gjorde att jag kunde trixa axeln i rätt läge i bilens riktning, sedan bara hissa med domkraften och skruva fast. Det var lite justeringsmån i hålen så jag lämnade in den för en hjulinställning efteråt. Det har fungerat bra i över 1000 mil nu.
den bussningen måste jag kolla extra noga på min passat -98 nästa gång jag tar in den i garaget