michaelth skrev:hur långt är ett snöre...
Jag har samlat handlat suktat efter diverse verktyg sedan jag var 5 ... enligt mina föräldrar började jag önska verktyg då..
vad vill du jobba med??
och nu över 50 är senare har jag det mesta av det du räknar upp...+ en del till.. vad används .. tja det beror ju på vad som tillverkas.
vissa verktyg kan bli riktigt dammiga,, och helt plötligt behövs dom dagligen..
kommer du renovera/reparera fordon med originalgrejer/ekonomiplåtar eller kommer du bygga custom..
gör du special lösningar eller??
lackbox.. kommer du lackera ofta??
kommer du fräsa ofta.. svarva ?? stora dyra grejer(som är guld att ha iofs)
bandsåg... finns ju små fällbara som man kan fälla upp och förse med ett mindre bord... om man nu bara vill såga mindre grejer...
lyft/ar är guld... men tar mycket plats och kräver något högre takhöjd..
så i slutet handlar det om plats och pengar... har själv över 10 m2... och fullt..
alltid gött med grejer. när ytan finns..
Jaaaa klart du har rätt men man måste få drömma.
För mig är det enkelt, nej jag jobbar inte med bilar, jag har dock alltid haft en dröm att ha ett eget garage och en bil att fixa med, det får ta den tid det tar.
Nu för första gången i mitt liv har jag ett eget garage som jag byggde förra sommarn, första som hände var att jag åkte och köpte Lilla blå. Klart jag inte behöver eller fräs eller svarv egentligen eller lackbås, men jag gillar att göra saker själv. Då då har jag lärt mig något och blir det skit, då är det bara göra om och göra rätt.
Lackbåset var med på listan när jag vann miljonerna, då kanske man kan gå i pension och köra trial and error på heltid? 
Är ju Jul, försöker drömma lite 
Typ-1 Lilla Blå -65
Snart med svart bälte i underredesmassa!