Snyggt jobbat 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Återuppståndelsen av en '66as Callooker
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt jobbat 
Svetsade klart baktill och tog hem karossen från verkstan.

Med hjälp från vänner så lades karossen på plats, allt verkar stämma!

Nu ska allt märkas upp, och sen bär det iväg på blästring innan alla modifieringar ska fixas till.
fint jobb 
Vintern spenderades med att bygga i ordning en T3 buss https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=52314 samt göra klart det sista på min racer 58a, https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=51778 , så denna fick stå till sidan tills hösten gjorde entre.
Karossen lyftes från plattan och tanken var att vattenblästra den, men det blev till att slipa den istället och blästra undertill.
Upp i snurran:


Slipade plåtrent, för att få bort allt sprutspackel.
Efter att ha slipat alla plana ytor så blästrades karossen under och i hjulhus.
Sen på med washprimer

Planen var ju billjud för hela slanten så hjulhusen moddades.
Tävlade i billjud på 90-talet så kontaktade en gammal räv i gamet, Mattias Högdahl på Nårdik i Örnsköldsvik.
Det blir 2 st 10" fram i en lite speciell låda, med samma look som jag hade i min notch 1997, bild på det kommer när det är dags.
Sen blir det 6.5" i hjulhusen fram och 4" koax i brädan




Sen ner på plattan igen för att kolla frigång innan svetsning, allt funkade fint.


Nästa steg för vettig ljudbild var att fixa plats för 4" koax i brädan.



Blir en 7" touchskärm i handskfacket som man kommer styra allt kring ljudet på, även kommer man kunna hålla koll på sprutet via skärmen.
Här är nästan alla ljudprylar, det kommer kompletteras med DSP.

Sen var det dags för motorutrymmet.
Tanken är att inte en ledning ska synas, varken el eller bränsle.
Fläktkåpan modifieras, den kommer svetsas med cylinderkåporna och därför kommer en separat oljekylare användas

Spjället på 50mm hamnar framför kåpan, ett nytt mellanrör mellan ändrören tillverkas i 45mm alurör

Luftfiltret hamnar ovanför lådan, så en kanal fick tillverkas.
Först i papp


Sen i plåt

För att dölja spridarna och div el så tillverkade jag nya sidoplåtar i motorutr

Efter ca 4 försök så passade plåten..... 

Blev ett långt inlägg så vi slutar där för idag. 
//S
ser ut som du har roligt och då är det såå rätt..
Ser innovativt ut :-)
Fränt.
Om du sätter en tändlägesgivare på svänghjulet kan du fimpa fördelaren med.
fyra tändspolar på torpedväggen syns inte.
Fränt.
Om du sätter en tändlägesgivare på svänghjulet kan du fimpa fördelaren med.
fyra tändspolar på torpedväggen syns inte.
Japp, det är tanken.
Motorn som sitter i nu är bara en mockup.
Det blir en 1914 i den sen.
Vevtrigger och wasted spark
Snyggt! Vad skar du handskfacksluckan med för att få det så där perfekt? 
Rickard, sågade ut med sticksågen tidigt en bakissöndag...... Eller så skar vi med vattenjet. 
Blir alltid lika imponerad när jag ser dina updates, du verkar ju ha skills för att klara det mesta vilket man också ser på alla snygga och inspirerande jobb du gör. Sen skadar det ju inte att ha trevliga lokaler att vara i, måste vara kul att gå till garaget när man har den kunskapen du har...
/Foppa
Stort tack!
Jo, ett bra garage är bra för inspirationen. 
vilken färg på lacken?
originalet såg okey ut.
Det blir en VW kulör, L20C Nepal orange.
Undertill får karossen först ett lager Raptorliner innan den orangea basen läggs. Sen på med matt klarlack, samma blir det i hjulhus och insida skärnar.
Utsida får L20C innan blank klarlack.
Testade kulören.

Jag köpte en sådan här till mitt MS2:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R … p;_sacat=0
Sitter original i flera VW- och Skodamodeller
Tack för tipset!
På min 58a har jag LS2, och dom sitter bak under rutan, inne i
kupén.
Det går bort i denna, men tror jag kör på LS2 även på denna, då jag vill ha två st gömda på vänster sida och två st på höger.
58an

Spännande och innovativt projekt väntar på nya uppdateringar 
Idag var det dags att börja med baslådan fram.








Kollade frigång mot huven, funkar!


Ska tillverka en jigg som man spänner fast plexiglaset i och sen ställer in i en ugn.
Gjorde samma operation 1996, då till en notch. 



//S


Underbart att du har en snutt av en huv att kolla med.
Eller blir resten av huven också plexi, ser ju att den har samma färg som bilen. 

Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Återuppståndelsen av en '66as Callooker
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.