1

Hittade den här på fejan
https://www.facebook.com/pety.fuser.3

Brasiliansk Billet 3 Liters Turbo matad Boxer, det är nog garanterat ine VW delar i den.
Och de har satt den i fel ände men frän ändå.

Googla på PETYFUSER RACING

För er som vägrar Fejan fann jag desss på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=JyAlqA-dQoc

https://www.youtube.com/watch?v=_lqNXiF4Dxw

https://www.youtube.com/watch?v=xwqHwmz_r18


https://www.youtube.com/watch?v=Rd7CpnWZHm8

https://www.youtube.com/watch?v=ZAyQmFY4_nA

Post's attachments

billet.JPG, 111.38 kb, 1069 x 596
billet.JPG 111.38 kb, 199 downloads since 2019-10-13 

Billet4.JPG, 275.28 kb, 1901 x 1074
Billet4.JPG 275.28 kb, 213 downloads since 2019-10-13 

billeta.JPG, 273.31 kb, 1888 x 1029
billeta.JPG 273.31 kb, 190 downloads since 2019-10-13 

Billeta2.JPG, 130.78 kb, 1279 x 727
Billeta2.JPG 130.78 kb, 200 downloads since 2019-10-13 

billeta3.JPG, 153.59 kb, 1281 x 717
billeta3.JPG 153.59 kb, 191 downloads since 2019-10-13 

"ljushuvud"

2

Lite mer Billet porr.

Post's attachments

Billet2.JPG, 168.38 kb, 1500 x 1065
Billet2.JPG 168.38 kb, 195 downloads since 2019-10-13 

Billet3.JPG, 183.41 kb, 1908 x 1068
Billet3.JPG 183.41 kb, 190 downloads since 2019-10-13 

Billet5.JPG, 176.63 kb, 1919 x 1063
Billet5.JPG 176.63 kb, 202 downloads since 2019-10-13 

"ljushuvud"

3

Det finns verkligen folk för allt, om jag visste mer vore jag kanske ännu mer imponerad och imponerad är jag redan. Men en fråga ställer sig vän av ordning, varför väljer man stötstänger när fabricerar allt från scratch? Jag förstår att stötstänger har vissa fördelar, men nog betraktas rem- eller kedjedrift som mer modernt och de stora biltillverkarna måste ju se fler fördelar med det eftersom stötstänger anses tillhöra det förflutna. Är det så mycket enklare att bygga en stötstångstransmission eller vad är det frågan om?

Lär mig! ICQ/bn

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Jag tror det är för att han vill ha en röd tråd bakåt i tiden till VW motorn.
Han tävlar under VW namnet på sina bilar.

Och lågt liggande kam med stötstänger och trelagrad vev, luktar ju lite VW :-)

Och en 3 liters billet boxer borde man ju kunna blåsa upp till 1500häst eller mer på metanol.
Och då blir det nog svårt med växellåda i bak med pendelaxlar ;-)

Top fuel dragsters har ju sina anor i Chryslers Hemi.
Men de är ju gjorda i Billet också utan kylkanaler.

"ljushuvud"

5

kee skrev:

Det finns verkligen folk för allt, om jag visste mer vore jag kanske ännu mer imponerad och imponerad är jag redan. Men en fråga ställer sig vän av ordning, varför väljer man stötstänger när fabricerar allt från scratch? Jag förstår att stötstänger har vissa fördelar, men nog betraktas rem- eller kedjedrift som mer modernt och de stora biltillverkarna måste ju se fler fördelar med det eftersom stötstänger anses tillhöra det förflutna. Är det så mycket enklare att bygga en stötstångstransmission eller vad är det frågan om?

Lär mig! ICQ/bn

Det är säkert att han vill bygga värdens starkaste boxer ( så har han skrivit på ett gäng H sidor
Vet inget om tänkte på att kamen roterar åt fel håll också
Hans målsättning är 3000 hk det sitter dubbla turbo som är i serie ( laddtryck på 5-7 bar)
Bilen är en gammal prostock som brukar ligga runt 6.60
Sen är prislappen cirka $ 55000

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-12-07 15:30:33)

Det finns många klasser som BARA tillåter stötstänger enl regelboken.
Att ta ut 3.000 hk ur en sån där motor borde inte vara några probs.
Jag har en kompis(bekant kanske är mer rätt ord) som tar ut 3.000 hk ur en 4 cyl motor( för en 15 år sen)- som de kallar Toyota
Att han sedan är en av GMs duktigaste ingenjörer från 60-talets muskelera och sedan mest jobbat med Ferarris i miljonklassen(dollars) gör bara att han har råd att leka