Hej, min bubbla laddar inte och såg att denna bruna kabel satt löst. Var ska den sitta?
/ Jim
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Generator 1303S
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej, min bubbla laddar inte och såg att denna bruna kabel satt löst. Var ska den sitta?
/ Jim
Det där ser inte riktigt rätt ut, sitter den röd/vita på B+ ? Grön är Df och brun är jord, den ska definitivt inte vara oansluten.
Det där ser inte riktigt rätt ut, sitter den röd/vita på B+ ? Grön är Df och brun är jord, den ska definitivt inte vara oansluten.
Vad jag kan se så är den vit/röda på D+ och den gröna på DF
Vart tycker du jag ska montera den bruna jorden?
En liten fråga till. Har en knapp som heter + Temp. Är det den som startar bensinvärmaren och hur styr man isåfall tempen på den?
En liten fråga till. Har en knapp som heter + Temp. Är det den som startar bensinvärmaren och hur styr man isåfall tempen på den?
Det gör man inte... Den är antingen på eller av...
Stefan F skrev:Det där ser inte riktigt rätt ut, sitter den röd/vita på B+ ? Grön är Df och brun är jord, den ska definitivt inte vara oansluten.
Ahh... just det, det är en likströmsgenerator... Då ska den röd/vita sitta på D+, den gröna på Df och den bruna någonstans på generatorns hölje, skulle kunna vara märkt med D-
Jimpiz skrev:Stefan F skrev:Det där ser inte riktigt rätt ut, sitter den röd/vita på B+ ? Grön är Df och brun är jord, den ska definitivt inte vara oansluten.
Ahh... just det, det är en likströmsgenerator... Då ska den röd/vita sitta på D+, den gröna på Df och den bruna någonstans på generatorns hölje, skulle kunna vara märkt med D-
Okej. Ska kolla om jag hittar något lämpligt ställe på generatorn . Tack för svaret
Jag tror snarare att det är själva bilden som är roterad...
Rättar mig själv...
Det är inte generatorn som är vriden, det är bilden ser jag nu
Rättar mig själv...
Det är inte generatorn som är vriden, det är bilden ser jag nu
Det blev lite fel när ja skulle fota
Ska försöka komma åt den skruven. Tack för all hjälp
Tror faktiskt inte att ditt problem beror på att sladden inte är inkopplad, den är bara en extra jord.
Generatornär vriden, men det påverkar inte laddningen. Bruna jorgledningen går att klämma fast under generatorns fästklämma. Är motorprobetgjord? Om inte kan det vara remanens som försvunnit.
Generatornär vriden, men det påverkar inte laddningen. Bruna jorgledningen går att klämma fast under generatorns fästklämma. Är motorprobetgjord? Om inte kan det vara remanens som försvunnit.
Motorprobetgjord?, remanens?
Kjell T skrev:Generatornär vriden, men det påverkar inte laddningen. Bruna jorgledningen går att klämma fast under generatorns fästklämma. Är motorprobetgjord? Om inte kan det vara remanens som försvunnit.
Motorprobetgjord?, remanens?
Den bruna är en jordledning, som är kopplad till reläet, så generator och relä ska ha samma spänningsnivå.
Borde funka utan, men hjälper defintivt till för att optimera laddning (biltillverkare sätter inet dit nått onödigt).
Remanens = restmagnetism, en likströmsgenerator har har lite restmagnetism kvar som hjälper till att starta upp den vis motorstart.
Så reläets backströms del kopplas ur.
Har man haft isär generatorn kan man polarizera den lossa all kablar från reläet. Koppla plus från batteriet till D+,jorda sen DF anslutningen några sekunder. är remmen inte monterad snurrar generatorn som en elmotor, är den inte det ska man bara jorda en liten stund.
Sen är de bar att koppla in kablarna från laddreläet och starta upp motorn.
Jag prövade att koppla + på D+ och sen jord på den andra, men det gnistrar lite bara och inget annat händer. Laddar fortfarande inget
Att det gnistrar är bra.
Om du lossar remmen skall generatorn snurra som en motor.
När du kopplar som ovan.
Gör den det utan oljud, Så ligger laddreläet risigt till.
Att det gnistrar är bra.
Om du lossar remmen skall generatorn snurra som en motor.
När du kopplar som ovan.
Gör den det utan oljud, Så ligger laddreläet risigt till.
Bara gnistrar, inget mer händer. Vart sitter det reläet och hur ser det ut?
Kolla under baksätet, vänster sida.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Generator 1303S
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.