Mycket bra nivå på bilen!
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Arizona bubbla cab -64
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Mycket bra nivå på bilen!
Kalas.
Jo det tar i lite om man svänger mycket.
Tja jag har länge gillat vw cabbar.. och denna är sååå rätt..
så bra att den fick återuppstå..
mycket trevligt att få se den IRL..



Och tack igen för deltransporten av min DH dörr.. och pratstunden...
Bara ut och njut nu...
ny lack kan den få sen... fast det behövs ju inte...
Mvh Michael
Tja jag har länge gillat vw cabbar.. och denna är sååå rätt..
så bra att den fick återuppstå..
mycket trevligt att få se den IRL..Och tack igen för deltransporten av min DH dörr.. och pratstunden...
Bara ut och njut nu...ny lack kan den få sen... fast det behövs ju inte...
Mvh Michael
Haha tack själv, hade kunnat stå mkt längre och pratat om inte frun hade haft så bråttom iväg
Lacken ja den får nog vänta ett tag iaf, och då vet man aldrig hur det slutar, kanske aldrig blir av 
Skulle däremot suttit fint med tak till den så man inte är så väderkänslig.. 
Handlade kul tillbehör igår


inte sett denna innan, riktigt schysst med cab! Helt klart en dröm att äga en pre -67 cab
inte sett denna innan, riktigt schysst med cab! Helt klart en dröm att äga en pre -67 cab
Tackar 
Tagit ur motor och växellåda för tillsnyggning i vinter och kommande plåtjobb bak..
Nu till frågan, någon som vet varför jag har olika vinkel på fästet till stötdämparen på axelrören?
Tror att vänster sida är bytt så om någon har ett extra till salu är jag intresserad, verkar vara samma längd på dom nu..
Även intresserad utav slät bromstrumma bak 






Axelröret där stötdämparskruven är parallell med röret är från en 50-talare.
Ok tack för svar! 
Har nu fått tag på axelrör men ingen trumma än tyvärr.. ingen som har liggandes?
Igår när jag började skrapa rent växellådan på gammalt klet hittade jag 3 hål som jag tyckte såg väldigt konstigt ut, som att det saknades något
, och efter lite googlande hittade jag svaret att det gjorde det också
Detta förklarar ju att den har läckt lite olja från lådan.
Nu till frågan är det någon som vet vart jag kan köpa plugg till hålen? Eller har annan bra idé??
Har efter googlandet även förstått att det ska finnas ett 4:e hål under dom andra i annan storlek än dom 3 övre, antar att även där saknas pluggen..
Tacksam för tips och råd

Lite händer i garaget iaf
Fick tag på plugg utav landelius, tack än en gång
3 av 4 passade som en smäck och den fjärde fick en annan kille svarva till







Snyggt.

Snyggt!
Tänkte snart börja snygga till motorn, är det någon fara att avfetta och sedan het högtryckstvätt??
Några tips?

Sätt en plastpåse över fördelaren Och en över förgasaren, De kan du göra rent med Bromsrengöring sen.
Sen är det bara att blåsa på med högrtrykstvätten.
När allt är tvättat "torka" av med tryckluft.
Lossa stiften spruta i lite olja och dra runt.
Kan man starta och köra lite varmt så är det det bästa.
Brorsan högtryckstvättad en V6a till sin T Hot, några år senara fösrökte han starta den, men den gick inte runt.
Kolvar var fastrostade för vatten hade trängt in, och han hade INTE sprutat i oljka och dragit runt.... Live and Learn
utgår från att du tar bort förgasaren. rengör sedan (ev byter nålventil Misab original)osv.... sedan skruva loss, lyft fläktkåpan med generatorn och täckplåtarna över cylindrarna termostaten får skruvas loss.... man vill få bort böset under...
kan vara en del i kylflänsarna och vid oljekylaren.. när plåtarna lösa ev.ge dom en dust färg... e ju så enkelt när grejerna är lösa..
Mm tanken är att få rent allt och måla upp plåtar m.m, tänkte mest om man vågade tvätta av det värsta först med högtryck, borde väl vara bäst att göra det innan man börjar plocka isär, så är väl risken minst att vatten kommer in på fel ställen? Kommer ju byta oljan med sen så klart..
så länge man inte blåser rätt på förgasare /tändning är det safe... och som sagt innan lite olja och rotation...
Mätte axialglappet på motorn ikväll med indikatorklocka och fick det till ca 0.18-0.2, vad säger proffsen?
Gjorde ett komptest i somras och fick 130psi på 3st och 125psi på 1st. Är väl ändå hyfs?
Inte bry sig och Bara köra,eller ska man shimsa eller måste man renovera hela motorn?
Tanken var ju bara att ”snygga till” I detta läget.. 
Jag skulle nog plocka isär och kolla hur resten ser ut. bättre att ha det gjort nu i vinter än att stå på en väg i småland med en oljefläck under motorn. Packboxen mår inte bra av stort axialspel och kommer säkert att läcka efter ett antal mil. Om det dubbla axilspelet beror på att axiallagret sitter löst i blocket så är det omöjligt att schimsa bort. Börja med att köpa en gasolbrännare och värm allt innan du drar sönder pinnbultar. På topparna kan du spräcka dom rostiga muttrarna och testa inte med trettonnyckel för då har du snart dragit av en pinnskruv på toppen. Skruvarna till kåporna värms tills dom glöder så lossnar dom efter ett tag. dom här råden bygger på ca 90 rivna motorer under åren och jag har aldrig sönder något under rivningen. Rostolja, värme och ett jävla tålamod så löser man det mesta.
Jag har plats i min tvätt för grejorna. Så kan du blästra av dom i skåpet sen. Om du vill. Annars så kan jag göra det åt dig om du inte vill stå med det själv.
Bra tempo.
Ska kolla hur det ser ut med bromsar sen ikväll.
Fast min ena blå ghia är 65. Tar nog sin tid innan den rullar.
Hmm Mm får se hur jag gör i detta skedet.. räknade inte med det här riktigt nu..
Är det glappet så pass stort så man ska oroa sig ordentligt..?
Låter kanon håkan, kanske ringer och sen står jag plötsligt där med en massa delar som behöver omvårdnad 
Grejerna börjar komma tillbaka på sin plats

Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Arizona bubbla cab -64
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.