https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6563
detta kanske hjälper...
.
Tack.. de måste va denna
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vit 75:a Bay-Panel Dubbeldörr
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6563
detta kanske hjälper...
.
Tack.. de måste va denna
Idag ringde jag Trygg Hansa och Försäkrade - Då fick jag reda på att, enligt deras information fanns det bara två panel bussar i detta utförandet/modell kod registrerade i Sverige
De va lite kul, och nu börjar man undra ??? var är den andra ???
Det enda jag finner lite udda är de dubbla skjut-dörrarna, sen är det väl andra "kombinationer" så som motor, antal säte och mellan vägg som spelar in.
Fortsättning från förra inlägget: Internätet - är fantastikt Jag bara googla modell koden och kom fram till att min är unik...
För den andra är en röd 1973 års.mod. och den finns i Jönköpings trakten
Där emot hitta jag en par häst - den vita VW panelen som skymtas i filmen "repmånad" Tallrots Rör
med reg nr: HPM 040 och är en vit 1975:a med samma modell kod (men denna är troligt vis skrotad.)
Mer onödigt vetande.....
Den är tillverkad den 23 Juni -1975 Samma dag som "Alice Cooper" föll av scenen i Vancouver och bröt sex revben 
Mer onödigt vetande.....
Den är tillverkad den 23 Juni -1975 Samma dag som "Alice Cooper" föll av scenen i Vancouver och bröt sex revben
Inte nog med det, Alice hade dessutom namnsdag den dagen.
Mycket trevlig buss för övrigt 
Mer onödigt vetande.....
De hindrade dock inte Alice från att genomföra konserten, han även fick sy ihop huvudet med 15 stygn efteråt.
Skapligt förband var det också.. 
speedwagen skrev:Mer onödigt vetande.....
De hindrade dock inte Alice från att genomföra konserten, han även fick sy ihop huvudet med 15 stygn efteråt.
Skapligt förband var det också..
Alice var sedan förband till Iron Maiden i USA under deras världsturné 2012 (den 23 juni spelade de i Atlanta)...och vad är kopplingen? Iron Maiden bildades år...1975
....sorry speedwagen men du öppnade upp för det....eller kanske din bil?
Lite kul får man ha...
Här är biljett till konserten den 23 juni -1975
Nu tror jag alla vet vad bussen bör heta...…. 
Fortsättning från förra inlägget: Internätet - är fantastikt Jag bara googla modell koden och kom fram till att min är unik...
För den andra är en röd 1973 års.mod. och den finns i Jönköpings trakten
Där emot hitta jag en par häst - den vita VW panelen som skymtas i filmen "repmånad" Tallrots Rör
med reg nr: HPM 040 och är en vit 1975:a med samma modell kod (men denna är troligt vis skrotad.)
Om man får vara lite seriös för en stund
men hur pass (o)vanlig var denna modell med dubbla dörrar redan från början? Att arbetsfordon blir uttjänta och inte har ansetts bevarandevärda under tid är ju förklaring till att det inte finns så många kvar, men denna borde ha varit udda redan när den var ny?
HPM040 är regat på en bil av franskt fabrikat sedan 2011.
Idag ringde jag Trygg Hansa och Försäkrade - Då fick jag reda på att, enligt deras information fanns det bara två panel bussar i detta utförandet/modell kod registrerade i Sverige
Det enda jag finner lite udda är de dubbla skjut-dörrarna, sen är det väl andra "kombinationer" så som motor, antal säte och mellan vägg som spelar in.
Jag har en dubbeldörrad 72:a som gick som televerksbil i Falun från början. Man ser knallorange originalfärg lite här och var invändigt. Min har glasade dörrar och bellypans så den har klarat sig bra undertill.
Jag har en 215 från 1972 som var i bogserbart skick när ja köpte den. Den användes för diverse transporter i ca 15 års tid efter att den blev fixad. Den har nu stått ungerfär llika länge. Oj vad tiden går. Det är en mycket praktisk bil vid lastning och lossning.
speedwagen skrev:Idag ringde jag Trygg Hansa och Försäkrade - Då fick jag reda på att, enligt deras information fanns det bara två panel bussar i detta utförandet/modell kod registrerade i Sverige
Jag har en dubbeldörrad 72:a som gick som televerksbil i Falun från början. Man ser knallorange originalfärg lite här och var invändigt. Min har glasade dörrar och bellypans så den har klarat sig bra undertill.
Jag har en 73a som är exakt likadan som din. Har även svensk 'm-kod' 6666 Matlådevärmare värmd av eber under framsätet.
Det som är väldigt mysko med din är att den har modellkod 211011.
Min som jag har kvar är 215031. Jag har tidigare ägt en till dd panel, en 70a ("The bay café) som är känd här på boxerville.
Eber för matlådevärmning finns i min också, timervredet sitter i handskfacket.
Måla svart över de vita färg dammet som tagit sig in under - när karossen målades.
Tyckte jag maskera och tejpa, men det tog sig ändå in på ett par ställen
Skulle besiktiga i Torsdags men det blev aldrig av pga. bromsljuset hängde upp sig
När jag har släppt (lättat på) bromsen pedalen lyser broms ljusen fortfarande ??
Huvudbroms cylinder och kontakter är nya (hela bromssystemet är nytt)
Har letat och kommit fram till att när jag knakar på den bakre kontakten på huvudbromscylindern släcks bromsljuset igen.
Tar jag av kontakten släcks bromsljuset (så klart) men när jag bromsar då tänds och släcks det som det ska (så kontakt 2 fungerar som den ska).
Tänkte först att glappet i bromspedal och stag va för tajt, men då skulle ju bromsar ligga till hela tiden och kontakt 2 borde heller inte funka.
Så felet bör ligga i kontakten, och tar jag av och byter den! - betyder det att jag måste lufta bromsarna igen 
Nu är det ju inget problem att lufta bromsar, men just bromskontakt har jag bytt utan att lufta med gott resultat.
Mogge var lat, gör inte som Mogge.
Nu är det ju inget problem att lufta bromsar, men just bromskontakt har jag bytt utan att lufta med gott resultat.
Mogge var lat, gör inte som Mogge.
Jag är med "lat" - Och det fungera bra.
Till och med bättre med den "gamla" kontakten (som jag som tur var sparat) - Så nu fungerar allt som de ska
Det är typiskt när man tror att de ska bli bra med nya delar.
1987-12-01 Senast godkända besiktning och 1989-12-31 Körförbud.
Men idag blev den besiktigad igen (32 år senare) - utan anmärkning 
Grattis !! 
Grattis, toppen.
Då ses vi nästa år på några träffar. Ska du upp till Lofoten???
Grattis !!
Tackar 
Grattis, toppen.
Lofoten får jag nog vänta med, de é en tur på 400mil. Men de hade inte varigt fel - Där är fruktansvärt fint.
- Jag tänker och hoppas att jag tar mig till Dalarna. (som jag lovat, och ska försöka hålla)
Folkaparken, Rättvik och sen BRC blir ändå en "första" lång tur på 165mil
Grattis, toppen.
Blir det Lofoten då? Jag har uppfattat att det inte blir där.
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vit 75:a Bay-Panel Dubbeldörr
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.