Hej!
På min 1303s -74 har jag monterat ur plåtarna som styr luftflödet genom oljekylaren. Original är kanterna tätade med skumtejp. Är det någon som har tips på vilken tejp som går att använda i det syftet då skummet har lösts upp på snart 50 år.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Skumtejp till oljekylarens luftplåtar
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej!
På min 1303s -74 har jag monterat ur plåtarna som styr luftflödet genom oljekylaren. Original är kanterna tätade med skumtejp. Är det någon som har tips på vilken tejp som går att använda i det syftet då skummet har lösts upp på snart 50 år.
Gå in på www.kuntze.se, de har allt Du kan tänka Dig inom gummi och liknande 
Jag använde en snarlik tejp som man har till att täta kalldrag i fönster med, en skumlist från Tesa.
https://www.bauhaus.se/skumlist-vit-6m
Den har suttit där nu i tre-fyra år, jag vet ju inte hur den tål olja och så, men ser fortfarande ok ut Men jag vet ju inte hur det blir om jag skruvar isär grejerna, å andra sidan kan jag ju klistra dit en ny tape i så fall. 
Bra tips! Provar det!
Hittade av en slump att Biltema har en list som ser ganska precis ut som originallisten, det blir att prova den. Den heter tätningslist neopren.
Gott nytt folkaår!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Skumtejp till oljekylarens luftplåtar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.